Literals
- foaf:lastName
- MARTÍNEZ AGUDO
- ou:dialnetId
- 256415
- ou:categoriaPDI
- A0504-PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
- ou:dedicacionPDI
- TIEMPO COMPLETO
- aiiso:code
- 39b52b45b88a456108cfbe1c7052dc95
- foaf:firstName
- JUAN DIOS
- ou:indiceHscopus
- 6
- foaf:name
- JUAN DIOS MARTÍNEZ AGUDO
- vivo:orcidId
- 0000000208655808
- ou:orcidURL
- vivo:scopusId
- 56244781700
Typed Literals
- ou:esDoctor
- True (xsd:boolean)
- ou:personalActual
- True (xsd:boolean)
Relations
- teach:teacherOf
- DIDÁCTICA DEL INGLÉS II
- ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DEL INGLÉS EN EDUCACIÓN PRIMARIA
- INICIACIÓN A LA INVESTIGACIÓN EN DIDÁCTICA DE LAS LENGUAS Y LAS LITERATURAS
- METODOLOGÍA, RECURSOS Y EVALUACIÓN PARA LA ENSEÑANZA BILINGÜE
- DIDÁCTICA DEL INGLÉS II
- DIDÁCTICA DEL INGLÉS II
- DIDÁCTICA DEL INGLÉS II
- DIDÁCTICA DEL INGLÉS II
- INICIACIÓN A LA INVESTIGACIÓN EN DIDÁCTICA DE LAS LENGUAS Y LAS LITERATURAS
- INICIACIÓN A LA INVESTIGACIÓN EN DIDÁCTICA DE LAS LENGUAS Y LAS LITERATURAS
- INICIACIÓN A LA INVESTIGACIÓN EN DIDÁCTICA DE LAS LENGUAS Y LAS LITERATURAS
- INICIACIÓN A LA INVESTIGACIÓN EN DIDÁCTICA DE LAS LENGUAS Y LAS LITERATURAS
- INICIACIÓN A LA INVESTIGACIÓN EN DIDÁCTICA DE LAS LENGUAS Y LAS LITERATURAS
- METODOLOGÍA, RECURSOS Y EVALUACIÓN PARA LA ENSEÑANZA BILINGÜE
- METODOLOGÍA, RECURSOS Y EVALUACIÓN PARA LA ENSEÑANZA BILINGÜE
- METODOLOGÍA, RECURSOS Y EVALUACIÓN PARA LA ENSEÑANZA BILINGÜE
- METODOLOGÍA, RECURSOS Y EVALUACIÓN PARA LA ENSEÑANZA BILINGÜE
- METODOLOGÍA, RECURSOS Y EVALUACIÓN PARA LA ENSEÑANZA BILINGÜE
- PRACTICUM II- MENCIÓN LENGUA EXTRANJERA: INGLÉS
- PRÁCTICAS EN CENTROS BILINGÜES (INGLÉS)
- ou:tienePublicacion
- "El aprendizaje de una segunda lengua, una experiencia emocional"
- A review of the research literature on foreign language anxiety: Future directions in research
- Activities and Resources for Bilingual Classrooms
- Adaptation challenges in learning to teach EFL in a VUCA world
- An analysis of Spanish EFL learners' beliefs about teaching effectiveness
- An analysis of Spanish learners' beliefs about EFL learning
- An investigation into Spanish EFL learners' anxiety
- An investigation into how EFL learners emotionally respond to teachers' oral corrective feedback
- Analysing spanish learners' beliefs about EFL learning
- Anxiety-inducing activities in the EFL classroom
- Análisis de la calidad de los programas de AICLE en Extremadura
- Aprender a Enseñar una Lengua Extranjera
- Aprendizaje de una lengua extranjera. Incidencia de los procesos atencionales y motivacionales
- Beliefs about grammar teaching and learning: Evidence from Spanish EFL student teachers
- Beliefs in learning to teach: EFL student teachers' beliefs about corrective feedback
- Bilingual Education under Debate: Practice, Research and Teacher Education
- Bilingual speech comprehension and production
- CLIL realities through the lens of English and content teachers
- Creencias relativas al aprendizaje de una lengua extranjera
- Diccionario de Audición y Lenguaje: Una Revisión Terminológica
- Diferencias individuales en el aprendizaje de una segunda lengua: Personalidad y motivación
- Dificultades psicolingüísticas que plantea la interpretación del léxico especializado
- Do CLIL programmes help to balance out gender differences in content and language achievement?
- Do anxiety levels decrease as second language exposure increases?
- El prácticum en crisis. Cuando no es esto lo que queremos o hemos de admitir que la cosa no funciona
- El valor de la interacción comunicativa en el aula de lengua extranjera
- El valor de la lectura como instrumento de aprendizaje
- El valor integrador del prácticum: una reflexión sobre la acción
- Emotionality in TESOL and Teacher Education
- Emotions in learning to teach EFL in the practicum setting: Facing the emotional dilemmas and challenges associated with professional practice
- Emotions in second language teaching: Theory, research and teacher education
- English as a Foreign Language Teacher Education
- English as a foreign language teacher education: current perspectives and challenges
- Enseñanza reflexiva en el aula de lengua extranjera
- Entre bambalinas: Estampas teatrales. Un recorrido por la vida social y cultural del Badajoz del siglo XIX
- Error correction in L2 teaching and learning
- Errors in the Second Language Classroom
- Errors in the second language classroom: Corrective feedback
- Estimulación de la creatividad liguística y la espontaneidad comunicativa durante el proceso de enseñanza-aprendizaje de una lengua extranjera
- Exploración de las creencias de los profesores en formación sobre la enseñanza del inglés como Lengua Extranjera
- Exploración de las creencias de los profesores en formación respecto a la enseñanza de una lengua extranjera
- Formación de valores ante la diversidad y lingüística y cultural
- Hacia una enseñanza de lenguas extranjeras basada en el desarrollo de la interacción comunicativa
- Hacia una enseñanza de lenguas extranjeras basada en el desarrollo de tareas comunicativas
- How do Spanish EFL learners perceive grammar instruction and corrective feedback?
- Incidencia de la actuación docente en el rendimiento del aprendizaje lingüístico
- Incidencias psicoafectivas derivadas de las presiones comunicativas en el aula de lengua
- Intervención en Audición y Lenguaje: Casos Prácticos
- Introduction
- Introduction and Overview
- Introduction and overview
- Investigating Spanish EFL learners' beliefs and preferences for learning grammar
- Investigating Spanish student teachers' beliefs about the good EFL teacher
- Investigating Spanish EFL students' beliefs and preferences regarding the effectiveness of corrective feedback
- Investigating Spanish student teachers´ beliefs about the good EFL teacher
- La activación y mantenimiento de la motivación durante el proceso de enseñanza-aprendizaje de una lengua extranjera
- La adaptación de la enseñanza ante la diversidad
- La economía lingüística derivada de la formación periodística
- La edad del profesor de lengua extranjera y su condición de nativo-no nativo: Creencias del profesorado en formación
- La enseñanza de una lengua extranjera: necesidades y exigencias en los procesos formativos
- La frecuencia en el empleo de estrategias de aprendizaje de una lengua extranjera
- La lectura en voz alta
- La personalidad del profesor y su impacto emocional en la enseñanza-aprendizaje de una segunda lengua
- La psicolingüística y el aprendizaje de lenguas
- La tradición oral y la literatura infantil: el patrimonio peninsular común como línea de investigación
- Lecturas y Lenguaje
- Linguistic risk-taking and corrective feedback
- Lingüística de la comunicación y enseñanza de lenguas
- Lingüística de la Comunicación y Enseñanza de Lenguas
- Lingüística y didáctica de la lengua: Internet como punto de encuentro
- Manual de Audición y Lenguaje: Enfoque Multidiscip`linar
- Materials selection and adaptation for CLIL classrooms
- Native and Non-Native Teachers in English Language Classrooms
- Native or non-native? The nativeness factor from the EFL student teachers' perspective
- New technologies applied to bilingual classrooms
- Non-native teachers’ code-switching in L2 classroom discourse
- Observaciones psicolingüísticas relativas a la manifestación de la transferencia en la producción comunicativa
- One Classroom, Two Languages in Contact: Teaching and Learning in Two Languages
- Oral Communication in the EFL Classroom
- Perfil profesional idóneo del profesor de lengua extranjera: creencias del profesorado en formación
- Perspectiva sociológica sobre los trastornos del lenguaje y la comunicación: consideraciones didácticas
- Planeamiento teórico del proceso de transferencia lingüistica
- Policy and Ideology in ELT: The Impact of Educational Reforms on the Quality of Language Education
- Preferencias de aprendizaje lingüístico: ¿Cómo se aprende mejor una lengua extranjera?
- Preferencias de aprendizaje lingüistico: ¿cómo se aprende mejor una lengua extranjera?
- Procesamiento cognitivo del componente léxico-semántico
- Procesos de comprensión e interpretación lectora: relevancia del marco contextual
- Professional Competency Profiles for Quality Teaching in TESOL: Challenges for Teacher Educators
- Psycholinguistic difficulties for the acquisition of Nursing terminology in English
- Psychological and emotional impact of COVID-19 on TESOL: learning to teach EFL in a VUCA environment
- Quality in TESOL and Teacher Education
- Reflexiones psicolingüísticas sobre la inferencia léxica
- Retrasos en la Adquisición y Desarrollo del Lenguaje
- Retrasos en la adquisición y desarrollo del lenguaje: estudio de casos
- Teaching and Learning English through Bilingual Education
- Teaching language for communication
- Tendencias en los estilos de aprendizaje de una lengua extranjera
- The Effects of CLIL on Subject Matter Learning: The Case of Science in Primary and Secondary Education
- The Quality of Emotional Scaffolding in ELT: Towards a Quality Emotional Competence Training in TESOL Teacher Education
- The emotions involved in the integration of ICT into L2 teaching: Emotional challenges faced by L2 teachers and implications for teacher education
- The impact of CLIL on English language competence in a monolingual context: a longitudinal perspective
- The reality of communicative strategies
- To what extent can CLIL learners’ oral competence outcomes be explained by contextual differences? Updated empirical evidence from Spain
- To what extent do affective variables correlate with content learning achievement in CLIL programmes?
- To what extent does parental educational background affect CLIL learners’ content subject learning? Evidence from research in Spain
- Transferencia Lingüística en el Aprendizaje de una Lengua Extranjera
- Trastornos de la Fluidez Verbal
- Trastornos de la Voz
- Trastornos de la fluidez verbal: estudio de casos
- Trastornos del Habla
- Trastornos del habla: estudio de casos
- Tratamiento del error lingüístico
- Uso Comunicativo de las Lenguas Extranjeras
- What EFL student teachers think about their professional preparation: Evaluation of an english language teacher education programme in Spain
- What EFL student teachers think about their professional preparation
- What Type of Feedback do Student Teachers Expect from their School Mentors during Practicum Experience? The Case of Spanish EFL Student Teachers
- What is revealed through errors? Sources or causes of errors
- What key stakeholders think about CLIL programmes: Commonalities and differences of perspective
- What type of feedback do student teachers expect from their school mentors during practicum experience? The case of Spanish EFL student teachers
- Which instructional programme (EFL or CLIL)results in better oral communicative competence? Updated empirical evidence from a monolingual context
- ¿Aprender sólo gramática o aprender a comunicarse en una lengua extranjera?
- ou:perteneceAGrupoInvestigacion
- ou:imparteDocenciaEnArea
- ou:adscritoADepartamento
- ou:adscritoACentro
Inverse Blank Nodes
- Has related: org:member