http://opendata.unex.es/recurso/educacion/universidad/personal/600fe799c322930a4a05eadb31a2aeea-florentina-canada-canada
Relations
- teach:teacherOf
- ou:tienePublicacion
- 27 Encuentros de didáctica de las ciencias experimentales: 7, 8 y 9 de septiembre, Badajoz
- A chemometric sensor for determining sulphaguanidine residues in honey samples
- A comprehensive application to assist in acid-base titration self-learning: An approach for high school and undergraduate students
- Alternative sanitation techniques applied to minimally fresh industrially processed cherry and plum salad
- An Exploratory Study Interrelating Emotion, Self-Efficacy and Multiple Intelligence of Prospective Science Teachers
- Analysis of antibiotics in fish samples
- Analysis of the emotions in primary education nature science classes
- Análisis de concepciones alternativas, en libros de texto, para los conceptos de Aparato y Sistema en Anatomía y Fisiología
- Análisis de las emociones en estudiantes de Educación Primaria al abordar contenidos sobre “El ser humano y la saludâ€
- Análisis de las emociones y la autopercepción de la capacidad para aprender contenidos relacionados con la energía, la electricidad y la materia en alumnos de Educación Secundaria Obligatoria
- Análisis de una estrategia on-line de enseñanza/aprendizaje «scaffolding» para la planificación espacial en estudios universitarios de diseño
- Análisis del origen de concepciones alternativas entre los conceptos de aparato y sistema en anatomía y fisiología.
- Aprendizaje Basado en Proyectos en Educación Superior: análisis de la dimensión emocional
- Aprendizaje cognitivo y emocional de las reacciones químicas
- Autoeficacia y autoestima en la asignatura de Ciencias de la Naturaleza en Educación Primaria.
- Autorreflexión de emociones sentidas en el laboratorio de física para mejorar la competencia científica de maestros en formación
- CE-226. Experiencia de evaluación entre iguales en enseñanzas universitarias
- CE-341. Influencia de la metodología de enseñanza en las emociones sentidas por maestros en formación en clases de física
- CO-523. Caracterización del conocimiento didáctico del contenido sobre las máquinas simples con maestros en formación
- Canonical pedagogical content knowledge by CoRes for teaching acid-base chemistry at high school
- Change in elementary school students’ misconceptions on material systems after a theoretical-practical instruction
- Chemometric tools improving the determination of anti-inflammatory and antiepileptic drugs in river and wastewater by solid-phase microextraction and liquid chromatography diode array detection
- Comparative study of partial least squares and a modification of hybrid linear analysis calibration in the simultaneous spectrophotometric determination of rifampicin, pyrazinamide and isoniazid
- Concepciones alternativas de alumnos del tercer ciclo de Educación Primaria sobre la energía
- Concepciones alternativas de alumnos de segundo y tercer ciclo de primaria, sobre el sistema Sol-Tierra-Luna
- Concepciones alternativas sobre el concepto de sustancia que poseen maestros de primaria en formación
- Conocimiento Didáctico del Contenido sobre el Campo Eléctrico
- Conocimiento didáctico del contenido declarado durante la enseñanza de la fuerza eléctrica en bachillerato: estudio de caso
- Conocimiento didáctico del contenido sobre el principio de Arquímedes en un programa de formación de profesores de Física en Colombia
- Conocimiento didáctico del contenido dinámico sobre la carga eléctrica: Un estudio de caso
- Cómo influye el modelo de instrucción en las emociones sentidas en clases de ciencias dependiendo del bachillerato cursado
- Desarrollo del conocimiento didáctico del contenido sobre el campo eléctrico: Un estudio de caso
- Desarrollo del conocimiento didáctico del contenido durantes la enseñanza de la carga y fuerza eléctrica
- Desarrollo y Exploración del Conocimiento Didáctico del Contenido durante la Enseñanza del Campo Eléctrico: un estudio de Caso
- Detailed Emotional Profile of Secondary Education Students Toward Learning Physics and Chemistry
- Determination of antitubercular drugs by micellar electrokinetic capillary chromatography (MEKC)
- Determination of antitubercular drugs in urine and pharmaceuticals by LC using a gradient flow combined with programmed diode array photometric detection
- Determination of danofloxacin in milk combining second-order calibration and standard addition method using excitation-emission fluorescence data
- Determination of marker pteridines in urine by HPLC with fluorimetric detection and second-order multivariate calibration using MCR-ALS
- Determination of marker pteridins and biopterin reduced forms, tetrahydrobiopterin and dihydrobiopterin, in human urine, using a post-column photoinduced fluorescence liquid chromatographic derivatization method
- Determinations of fluoroquinolones and nonsteroidal anti-inflammatory drugs in urine by extractive spectrophotometry and photoinduced spectrofluorimetry using multivariate calibration
- Dificultades en el aprendizaje de acidez y basicidad y el conocimiento didáctico del contenido de profesores mexicanos de Bachillerato
- Direct zonal liquid chromatographic method for the kinetic study of actinomycin-DNA binding
- Diseño de una herramienta para medir la actitud hacia la química en adultos mayores
- Diseño y validación de una prueba objetiva para evaluar competencias específicas en ciencias naturales de educación primaria.
- Editorial del número monográfico dedicado a la didáctica de las ciencias experimentales
- Efecto de las actividades prácticas sobre el aprendizaje cognitivo y emocional de las reacciones químicas en los alumnos de educación secundaria
- Effect of hydrostatic high pressure processing on nectarine halves pretreated with ascorbic acid and calcium during refrigerated storage
- Effects of active learning methodologies on the students' emotions, self-efficacy beliefs and learning outcomes in a science distance learning course
- El conocimiento didáctico del contenido que ponen en juego tres profesores de física de bachillerato alrededor de la enseñanza del campo eléctrico
- El conocimiento didáctico del contenido del modelo cinético molecular, de profesores mexicanos de Educación Secundaria
- El diario emocional como instrumento autorregulador de las prácticas docentes del maestro en formación
- Emociones que emergen durante el análisis del conocimiento didáctico del contenido sobre el campo eléctrico
- Emociones y actitudes hacia el aprendizaje de las ciencias: ¿Ha cambiado algo en mí el confinamiento?
- Emociones y autoeficacia de profesores de secundaria en formación ante la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias
- Emociones y autoeficacia que manifiestan los maestros en formación hacia la enseñanza de los contenidos relacionados con física y química
- Emotional performance on physics and chemistry learning: the case of Spanish K-9 and K-10 students
- Emotional performance of a low‐cost eco‐friendly project based learning methodology for science education: An approach in prospective teachers
- Emotional responses to innovative science teaching methods: Acquiring emotional data in a general science teacher education class
- Emotions in learning Physics and Chemistry in secondary education. Students related causes
- Emotions in science teaching
- Emotions influence the perception of the ability to learn Physics and Chemistry contents. The case of Compulsory Education Students
- Enhanced MCR-ALS modeling of HPLC with fast scan fluorimetric detection second-order data for quantitation of metabolic disorder marker pteridines in urine
- Enhanced detection of seven glucoconjugated and hydroxylated porphyrins and chlorins by nonaqueous capillary electrophoresis combined with stacking
- Enhancing science self-efficacy and attitudes of Pre-Service Teachers (PST) through a flipped classroom learning environment
- Estudio Longitudinal de las Ideas Previas sobre la Energía en Alumnos de Bachillerato de Ciencias
- Estudio de las emociones y sus causas en la enseñanza-aprendizaje de los seres vivos en educación primaria
- Estudio de las emociones y sus causas en maestros en formación hacia la física, ante distintas metodologías de enseñanza-aprendizaje
- Estudio de las ideas alternativas en maestros en formación sobre la descomposición de fuerzas: plano inclinado como caso de estudio
- Evolución de las emociones en los seminarios de Didáctica de la materia y la energía, en el grado de Educación Primaria
- Evolución de las ideas alternativas sobre la luz en los maestros en formación tras una intervención basada en tareas manipulativas
- Evolution of the emotions experienced by prospective Primary teachers, focused on Didactics of Matter and Energy
- Examining the effect of an online formative assessment tool (Ofat) of students’ motivation and achievement for a university science education
- Exploring pedagogical content knowledge (Pck) of physics teachers in a colombian secondary school
- Exploring the emotions in Pedagogical Content Knowledge about the electric field
- Flow-through photochemically induced fluorescence optosensor for the determination of linuron
- Fluorimetric determination of sulphaguanidine and sulphamethoxazole by host-guest complexation in β-cyclodextrin and partial least squares calibration
- Fomento de la evaluación crítica en los jóvenes universitarios extremeños a través de rúbricas
- Formación continua del profesorado de Física a través del conocimiento didáctico del contenido sobre el campo eléctrico en Bachillerato: un caso de estudio
- HPLC determination of ciprofloxacin, cloxacillin, and ibuprofen drugs in human urine samples
- Hacia una medición emocional continua: lo que sienten los estudiantes del Grado en Educación Primaria en asignaturas de ciencia básica
- Herramienta informática de auto-aprendizaje en el contexto de la enseñanza de la Química Analítica en enseñanzas de Grado
- High pressure processing or controlled atmosphere following different pretreatments affect fresh-cut nectarine quality
- High-performance liquid chromatographic determination of glyoxal and methylglyoxal in urine by prederivatization to lumazinic rings using in serial fast scan fluorimetric and diode array detectors
- How does a flipped classroom course affect the affective domain toward science course?
- Ideas alternativas de los alumnos de secundaria sobre las propiedades físicas y químicas del agua
- Ideas de los alumnos de secundaria de las sustancias químicas en relación con los seres vivos y la vida cotidiana
- Imagen inicial del conocimientos didáctico del contenido sobre el campo eléctrico de un profesor de bachillerato colombiano
- Impact of an Active Learning Methodology on Students’ Emotions and Self-Efficacy Beliefs towards the Learning of Chemical Reactions—The Case of Secondary Education Students
- Impacto de los nuevos entornos educativos virtuales derivados de la covid-19 en el dominio afectivo de los futuros docentes para el aprendizaje de las ciencias
- Implementación de la metodología de instrucción invertida (Flipped) en un entorno blended-learning
- Importancia de los dominios cognitivo y afectivo para la enseñanza de las ciencias a maestros en formación. Naturaleza vectorial de las fuerzas como caso de estudio
- Improvement in protein separation in Barretts esophagus samples using two-dimensional capillary electrophoresis analysis in presence of cyclodextrins as buffer additives
- Improving the self-regulation in prospective science teachers: the case of the calculus of the period of a simple pendulum
- Influencia de la metodología flipped en las emociones sentidas por estudiantes del Grado de Educación Primaria en clases de ciencias dependiendo del bachillerato cursado
- Influencia de las actividades prácticas en el aula de ciencias de educación primaria sobre las emociones y los conocimientos
- Influencia de las prácticas de laboratorio en el aprendizaje de la densidad y flotabilidad de los cuerpos en maestros en formación
- Influencias de las actividades prácticas sobre el rendimiento cognitivo y emocional de los alumnos de Educación Secundaria en el aprendizaje de las reacciones químicas
- Initial Characterization of Colombian High School Physics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge on Electric Fields
- Inteligencias Múltiples y autoeficacia hacia las ciencias: evidencias de su asociación en maestros en formación
- Inteligencias múltiples: un buen predictor de las emociones hacia las ciencias de los maestros en formación
- Just a game? Gamifying a general science class at university: Collaborative and competitive work implications
- Kinetic determination of ansamicins in pharmaceutical formulations and human urine. Manual and semiautomatic (stopped-flow) procedures
- LC determination of biopterin reduced forms by UV-photogeneration of biopterin and fluorimetric detection
- La alimentación preescolar, educación para la salud de los 2 a los 6 años
- La enseñanza del campo eléctrico desde la caracterización inicial del conocimien
- La evaluación como componente de análisis del conocimiento didáctico del contenido en el caso del campo eléctrico
- La química para todos y para todo: Una propuesta didáctica gerontagógica
- Las ideas previas sobre cambios físicos y químicos de la materia, y las emociones en alumnos de Educación Secundaria
- Laser-induced fluorescence imaging system for weather stress analysis in plant leaves of different wheat varieties
- Learning difficulties on Archimedes' Principle in the floating context
- Metodología flipped-classroom: influencia en el aprendizaje y en las emociones sentidas en futuros maestros de educación primaria
- Metodologías activas de aprendizaje para la mejora del rendimiento emocional en la enseñanza de las ciencias
- Multiple intelligences analysis and emotional implications in STEM Education for Students up to K-12
- Nonlinear four-way kinetic-excitation-emission fluorescence data processed by a variant of parallel factor analysis and by a neural network model achieving the second-order advantage: malonaldehyde determination in olive oil samples
- Numerical simulation of the chromatographic process for direct ligand-macromolecule binding studies
- On line photochemically induced excitation-emission-kinetic four-way data. Analytical application for the determination of folic acid and its two main metabolites in serum by U-PLS and N-PLS/residual trilinearization (RTL) calibration
- Orientación de prácticas de laboratorio de Química Analítica hacia el Espacio Europeo de Educación Superior
- PLS calibration to resolve overlapping peaks of Lutein and Zeaxanthin in vegetable samples by LC
- Pedagogical Content Knowledge Development in the case of the electric charge teaching in high school from classroom practice
- Performance and Perception in the Flipped Learning Model: An Initial Approach to Evaluate the Effectiveness of a New Teaching Methodology in a General Science Classroom
- Photoinduced fluorimetric determination of folic acid and 5-methyltetrahydrofolic acid in serum using the kinetic evolution of the emission spectra accomplished with multivariate second-order calibration methods
- Photoinduced-fluorescence (PIF) determination of fluoroquinolones in pharmaceuticals and urine
- Prioritizing elements of science education for sustainable development with the MCDA-FDEMATEL method using the flipped e-learning scheme
- Propuesta de aplicación de un modelo invertido para la enseñanza de contenidos científicos en el Grado de Educación Primaria a través de Moodle
- Propuesta de intervención para la enseñanza de las propiedades de la materia en educación primaria
- Propuesta de prácticas de laboratorio para un curso de química dirigido a adultos mayores
- Qué saben los alumnos de secundaria sobre las propiedades físicas y químicas del agua
- Rapid ultrasensitive chemometrics-fluorescence methodology to quantify fluoroquinolones antibiotics residues in surface water
- Relación entre las motivaciones para matricularse en el programa para adultos mayores “José Saramago†50+ y la actitud hacia la química
- Relación entre las emociones y la capacidad para aprender contenidos relacionados con la materia, su estructura y su composición en alumnos de Educación Secundaria Obligatoria
- Science fair project in the teacher training process: Its emotional response and implications
- Second-order multivariate calibration procedures applied to high-performance liquid chromatography coupled to fast-scanning fluorescence detection for the determination of fluoroquinolones
- Separation and determination of 11 marker pteridines in human urine by liquid chromatography and fluorimetric detection
- Separation of fifteen quinolones by high performance liquid chromatography: Application to pharmaceuticals and ofloxacin determination in urine
- Simple sensitive and simultaneous high-performance liquid chromatography method of glucoconjugated and non-glucoconjugated porphyrins and chlorins using near infra-red fluorescence detection
- Simultaneous determination of the residues of fourteen quinolones and fluoroquinolones in fish samples using liquid chromatography with photometric and fluorescence detection
- Spectrofluorimetric determination of 3-hidroxy-2-naphthoic acid by use of its ternary complex with zirconium (IV) and beta-cyclodextrin: Application to determination in river water
- Students’ Perceptions and Emotions Toward Learning in a Flipped General Science Classroom
- Teaching science contents through a «flipped» model: An instruction example for Primary Education bachelor students
- The Promotion of Healthy Hydration Habits through Educational Robotics in University Students
- The Sound Event to the Physical Phenomenon: A study on students ideas about sound
- The influence of teaching methodologies in the assimilation of density concept in primary teacher trainees
- The pre-school feeding, health education from 2 to 6 years
- The study of flipped-classroom for pre-service science teachers
- Working on what students think about chemical reactions: A didactic intervention on prior ideas at primary school level
- ¿Existe relación entre el rendimiento académico y las emociones hacia el aprendizaje de física y química de los alumnos de educación secundaria?
- ¿Influye el género en las emociones experimentadas por los alumnos de Educación Secundaria Obligatoria hacia el aprendizaje deFísica y Química?
- ¿Qué emociones despiertan en los alumnos de educación secundaria aspectos de la metodología, la evaluación y la actitud del profesor en el aprendizaje de física y química?
- ¿Qué emociones sienten los alumnos de 6º curso de Educación Primaria en la asignatura de Ciencias de la Naturaleza
- ¿Qué opinión tiene el alumnado de Secundaria sobre las clases de Tecnología y, Física y Química?
- ¿Qué saben de física, química y astronomía los futuros maestros al llegar a la universidad?
- ¿Qué saben los alumnos de Primaria sobre los sistemas materiales y los cambios químicos y físicos?
- ¿qué emociones experimentan los alumnos de 3° de eso ante los contenidos de física y química?
- ou:perteneceAGrupoInvestigacion
- ou:imparteDocenciaEnArea
- ou:adscritoADepartamento
- ou:adscritoACentro
Inverse Relations
Inverse Blank Nodes