Literals
- ou:dedicacionPDI
- TIEMPO COMPLETO
- foaf:firstName
- RAFAEL
- ou:categoriaPDI
- A0504-PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
- ou:dialnetId
- 2292228
- aiiso:code
- 8fcd4f36c311077a0eed85a1e2544dcd
- ou:indiceHscopus
- 6
- foaf:lastName
- ALEJO GONZÁLEZ
- foaf:name
- RAFAEL ALEJO GONZÁLEZ
- vivo:orcidId
- 0000000261409104
- ou:orcidURL
- vivo:scopusId
- 35072483500
Typed Literals
- ou:esDoctor
- True (xsd:boolean)
- ou:personalActual
- True (xsd:boolean)
Relations
- teach:teacherOf
- INTRODUCCION A LA ADQUISICIÓN DE SEGUNDAS LENGUAS
- DESTREZAS COMUNICATIVAS EN INGLÉS
- DESTREZAS COMUNICATIVAS EN INGLÉS
- DESTREZAS COMUNICATIVAS EN INGLÉS
- DESTREZAS COMUNICATIVAS EN INGLÉS
- INGLÉS ESPECÍFICO PARA DISCIPLINAS NO LINGÜÍSTICAS
- INGLÉS ESPECÍFICO PARA DISCIPLINAS NO LINGÜÍSTICAS
- INGLÉS ESPECÍFICO PARA DISCIPLINAS NO LINGÜÍSTICAS
- INGLÉS ESPECÍFICO PARA DISCIPLINAS NO LINGÜÍSTICAS
- INGLÉS ESPECÍFICO PARA DISCIPLINAS NO LINGÜÍSTICAS
- INGLÉS PARA INFANTIL I
- INTRODUCCION A LA ADQUISICIÓN DE SEGUNDAS LENGUAS
- INTRODUCCION A LA ADQUISICIÓN DE SEGUNDAS LENGUAS
- INTRODUCCION A LA ADQUISICIÓN DE SEGUNDAS LENGUAS
- INTRODUCCION A LA ADQUISICIÓN DE SEGUNDAS LENGUAS
- INTRODUCCION A LA ADQUISICIÓN DE SEGUNDAS LENGUAS
- PRÁCTICAS EN CENTROS BILINGÜES (INGLÉS)
- PRÁCTICAS EN CENTROS BILINGÜES (INGLÉS)
- PRÁCTICAS EN CENTROS BILINGÜES (INGLÉS)
- PRÁCTICAS EN CENTROS BILINGÜES (INGLÉS)
- PRÁCTICAS EN CENTROS BILINGÜES (INGLÉS)
- ou:tienePublicacion
- Action research and LSP
- Applying cognitive linguistics identifying some current research foci (figurative language in use, constructions and typology)
- Aprender inglés en Internet
- Beyond idioms, the use of metaphor in ELF academic settings: A comprehensive review
- Bilingual Education under Debate: Practice, Research and Teacher Education
- CLIL Teacher Training in Extremadura: A Needs Analysis Perspective
- Combining Physical Education and unstructured practice during school recess to improve the students' decision-making and execution
- Conventional metaphors in English as a lingua franca
- Diseño e implementación de recursos informáticos para el aprendizaje del IFE (inglés para fines específicos)
- Economic Anglicisms in Peninsular Spanish: a Reconsideration
- El artículo de investigación sobre lenguas para fines específicos en España
- El inglés y los economistas madrileños: estudio sociolingüístico
- Evaluation in ESP
- Experiencias en el diseño de planes docentes en clave ECTS [Archivo de ordenador]
- Influencia del vocabulario económico inglés sobre los textos de economía españoles posteriores a la II Guerra Mundial
- Languages for academic and professional purposes in the 21st century university framework
- Las actividades lingüísticas de los economistas y su influencia en el uso de anglicismos de la terminología económica
- Lenguas para Fines Específicos: temas fundamentales
- Los análisis de las necesidades de España. ¿Son realmente necesarios?
- Making sense of phrasal verbs: A cognitive linguistic account of L2 learning
- Measuring the productive vocabulary of secondary school CLIL students: Is Lex30 a valid test for low-level school learners?
- Metaphor and Corpus Linguistics: Building and Investigating an English as a Medium of Instruction Corpus
- Metaphor in Foreign Language Instruction
- Metaphor in L2 Instruction: Key Issues
- Metaphor in the Academic Mentoring of International Undergraduate Students: The Erasmus Experience
- Netlinguistics. An Analytical Framework to Study Language, Discourse and Ideology in Internet Santiago Posteguillo
- Phrasal verbs in EFL course books
- Situación actual de las lenguas para fines específicos
- Student-teacher interaction in CLIL and non-CLIL elementary education: A case study of verbal-pedagogical strategies and participation during read alouds in a Natural Science classroom
- Terminological Loans and the Teaching/Learning of Technical Vocabulary: The Use of Economic Anglicisms in the Business Classroom
- Textual metadiscourse in commercial websites
- The development of receptive vocabulary in CLIL vs EFL: Is the learning context the main variable?
- Urban vs. rural CLIL: an analysis of input-related variables, motivation and language attainment
- Urban vs. rural CLIL: an analysis of input-related variables, motivation and language attainment
- Variability in L2 acquisition of formulaic sequences: A study of linguistic factors in the use and learning of phrasal verbs by non-native speakers
- Variability in L2 acquisition of formulaic sequences: A study of linguistic factors in the use and learning of phrasal verbs by non-native speakers
- Where does the money go? An analysis of the container metaphor in economics: The market and the economy
- icluex Integración de contenidos y lengua extranjera en la Universidad de Extremadura: guía sobre recursos para el desarrollo de destrezas académicas en la enseñanza-aprendizaje a través del inglés
- “The Manage of Two Kingdoms Must”: An Analysis of Metaphor in Two CLIL Textbooks
- ou:perteneceAGrupoInvestigacion
- ou:adscritoADepartamento
- ou:imparteDocenciaEnArea
- ou:adscritoACentro
Inverse Relations
- Has related: ou:autorTesis
- Has related: ou:coordinador
- Has related: dcterms:creator
- Has related:
ou:directorTesis
- El Desarrollo De La Competencia Léxica En La Adquisición Del Francés Como Segunda Lengua Extranjera En La Eso
- El Ingles Empresarial En El Medio Digital: Análisis Discursivo De La Banca "Online"
- El Potencial Del Enfoque Aicle Para El Profesorado De Educación Superior En Portugal: Un Análisis De Necesidades Lingüísticas En El Instituto Politécnico De Portalegre
- Estrategias De Aprendizaje Y Conocimiento Léxico: Un Estudio Sobre El Alumnado De Educación Secundaria En Programas De Aprendizaje Integrado De Contenidos Y Lengua Extranjera
- Evaluación De La Competencia Léxica En Dos Lenguas Extranjeras: Análisis Del Tamaño Del Vocabulario Receptivo Y Productivo En Alumnos Aicle Y No Aicle En Educación Primaria
Inverse Blank Nodes
- Has related: org:member
Blank Nodes
- org:hasMembership
- swrcfe:assignedTo
- [Anonymous resource (nodeID://b7721288) ]
- [Anonymous resource
(nodeID://b7721289)
- swrcfe:role Investigador principal
- swrcfe:project PIT-2021-350H-CIUDADANOS DEL MUNDO (OPENING DOORS)
- [Anonymous resource
(nodeID://b7721284)
- swrcfe:role Investigador principal
- swrcfe:project LENGUA INGLESA Y LINGÜÍSTICA APLICADA
- [Anonymous resource (nodeID://b7721287) ]
- [Anonymous resource (nodeID://b7721285) ]
- [Anonymous resource
(nodeID://b7721283)
- swrcfe:role Investigador principal
- swrcfe:project AYUDA A GRUPO DENOMINADO "LENGUA INGLESA Y LINGÜÍSTICA APLICADA"
- [Anonymous resource (nodeID://b7721286) ]
- [Anonymous resource
(nodeID://b7721282)
- swrcfe:role Investigador principal
- swrcfe:project LENGUA INGLESA Y LINGÜÍSTICA APLICADA
Recognized prefixes
- aiiso (http://purl.org/vocab/aiiso/schema#)
- dcterms (http://purl.org/dc/terms/)
- foaf (http://xmlns.com/foaf/0.1/)
- org (https://www.w3.org/ns/org#)
- ou (http://opendata.unex.es/def/ontouniversidad#)
- swrcfe (http://www.morelab.deusto.es/ontologies/swrcfe#)
- teach (http://linkedscience.org/teach/ns#)
- vivo (http://vivoweb.org/ontology/core#)