http://opendata.unex.es/recurso/educacion/universidad/personal/aaa1f7de56f3aa81198095435b3f5bb9-david-sanchez-oliva
Relations
- teach:teacherOf
- ou:tienePublicacion
- 2. Factores asociados a la cohesión: Motivación
- 24-h movement behaviours in Spanish youth before and after 1-year into the covid-19 pandemic and its relationship to academic performance
- 3. Estrategías para fomentar la cohesión
- A Coach Development Program: A Guided Online Reflective Practice Intervention Study
- A bifactor exploratory structural equation modeling representation of the structure of the basic psychological needs at work scale
- A healthier movement behavior profile is associated with body‐congruent food choices through self‐determined motivations to exercise and regulate eating
- Activa 3 project: 3 hours of physical activity lessons vs 2 hours of physical activity lessons
- Actividad física en tiempo libre en estudiantes universitarios Colombianos (Leisure-time physical activity in Colombian university students)
- Actividad física en tiempo libre en estudiantes universitarios y transición escolar a la universidad desde las teorías de comportamiento: una revisión sistemática (Leisure-time in physical activity in university students and school transition to universi
- Actividad física en tiempo libre en estudiantes universitarios y transición escolar a la universidad desde las teorías de comportamiento: una revisión sistemática.
- Activity-related typologies and longitudinal change in physical activity and sedentary time in children and adolescents: The UP&DOWN Study
- Adaptación a la expresión corporal del Cuestionario de Apoyo a las Necesidades Psicológicas Básicas
- Adaptación al fútbol de la escala de necesidades psicológicas básicas en el ejercicio
- Adaptation and Validation of the Psychological Need Thwarting Scale in Spanish Physical Education Teachers
- Adaptation and validation in Spanish of the group environment questionnaire (GEQ) with professional football players
- Adaptation and validation of a questionnaire to assess motivation in the sport context
- Adaptation and validation of the Transactive Memory System Scale in Sport (TMSS-S)
- Adaptation and validation of the mlq-5x leadership scale to the Spanish educational context
- Adaptation into football of the basic psychological needs scale in exrcise
- Adapting the questionnaire for support of basic psychological needs to body expression
- Adherence to the Mediterranean diet and academic performance in adolescents: Does BMI status moderate this association?
- Analysis of cohesion and collective efficacy profiles for the performance of soccer players
- Analysis of cohesion, collective efficacy and performance in women's football teams
- Analysis of motivational profiles and their relationship with adaptive behaviours in physical education classes
- Analysis of motivational climate as the background to collective efficacy in semi-professional football players
- Analysis of the group process and the performance in semiprofessional soccer
- Analysis of the group processes regarding sex in the semiprofessional sport context
- Analysis of the motivational profiles in dancers: Differences regarding modality
- Analysis of the relationship between Yo-Yo Test and maximum oxygen uptake in young football players
- Annoyance of low-level tonal sounds - A penalty model
- Antecedentes motivacionales de los comportamientos prosociales y antisociales en el contexto deportivo
- Análisis de la conducta verbal del entrenador de fútbol en función de su formación federativa y del periodo del partido en categorías inferiores
- Análisis de las diferencias de género en los procesos motivacionales del alumnado hacia el contenido de danza en educación física
- Análisis de las relaciones existentes entre la orientación y el clima motivacional con los comportamientos antisociales en jóvenes deportistas
- Análisis de los aspectos motivacionales y las estrategias de afrontamiento del estrés en practicantes de danza clásica y contemporánea
- Análisis de los comportamientos saludables de los adolescentes extremeños. ¿Llevan en su día a día un estilo de vida sano?
- Análisis de los perfiles motivacionales en practicantes de danza: diferencias en función de la modalidad
- Análisis de los procesos grupales y el rendimiento en fútbol semiprofessional
- Análisis de los procesos motivacionales sobre el flow disposicional y la ansiedad y su incidencia sobre la intención de persistencia en conservatorios profesionales de danza
- Análisis del clima motivacional como antecedente de la eficacia colectiva en futbolistas semiprofesionales
- Análisis del grado de diversión e intención de persistencia en jóvenes deportistas desde la perspectiva de la teoría de la autodeterminación
- Análisis diferencial de la percepción del desarrollo de valores en las clases de educación física
- Análisis diferencial de los procesos motivacionales en educación física: Un estudio basado en la Teoría de la Autodeterminación
- Aplicaciones para entrenadores
- Aprendizaje Físicamente Activo en el contexto universitario
- Aprendizaje físicamente activo: fundamentos teóricos y estrategias prácticas para la materia de matemáticas en 1º y 2º de ESO
- Are motivational and self-regulation factors associated with 12 months’ weight regain prevention in the NoHoW study? An analysis of European adults
- Assessing perceived need support and need satisfaction in physical education: adaptation and validation with English students
- Associations between weight status and situational motivation toward fitness testing in physical education: The mediator role of physical fitness
- Associations between physical activity and sedentary time profiles transitions and changes in well-being in youth: The UP&DOWN longitudinal study
- Athletes’ perceptions of coaching competency and team conflict in sport teams: A multilevel analysis
- BJS commission on surgery and perioperative care post-COVID-19
- Capítulo 2. Aplicación de la teoría de las metas de logro
- Capítulo 3. Aplicación de la teoría de la autodeterminación
- Centros educativos promotores de actividad física: estrategias basadas en la evidencia científica
- Challenges in the transition to elite football: Coping resources in males and females,Desafíos en la transición a la élite del fútbol: Recursos de afrontamiento en chicos Y chicas
- Changes in compliance with school‐based physical activity recommendations in Spanish youth: The UP&DOWN longitudinal study
- Changes in the school and non-school sedentary time in youth: The UP&DOWN longitudinal study
- Coach leadership and motivational climates as antecedents of cohesion and perceived roles in semi-professional football players
- Comportamientos de deportividad y motivación en jóvenes jugadores
- Correction to: Reliability of Field‑Based Fitness Tests in Adults: A Systematic Review
- Correlates of dual trajectories of physical activity and sedentary time in youth: The UP & DOWN longitudinal study
- Criterion-Related Validity of Field-Based Methods and Equations for Body Composition Estimation in Adults: A Systematic Review
- Desafíos en la transición a la élite del fútbol: Recursos de afrontamiento en chicos y chicas
- Desarrollo de un cuestionario para valorar la motivación en educación física
- Desarrollo de un modelo causal para explicar los comportamientos positivos en las clases de educación física
- Desarrollo de un proyecto para fomentar la actividad física en Extremadura a través de las nuevas tecnologías
- Desarrollo social y personal en niños y adolescentes a través de escuelas deportivas
- Desarrollo y validación del cuestionario de apoyo a las necesidades psicológicas básicas en educación física
- Determinantes del uso de estrategias de apoyo en el contexto de la educación física
- Develop of a questionnaire to assess the motivation in physical education
- Development and preliminary validation of the Coach Interpersonal Style Observational System
- Development and validation of a questionnaire to examine perception of positive behaviours in physical education classes
- Development and validation of Coaches’ Interpersonal Style Questionnaire
- Development of a motivation model to explain dispositional flow and anxiety in professional dancers
- Diferencias de género en la motivación y percepción de utilidad del deporte escolar
- Does gender moderate the relationship between physical activity and body dissatisfaction among adolescents?
- Does modality matter? A latent profile and transition analysis of sedentary behaviours among school-aged youth: The UP&DOWN study
- EUMOVE Project: an Erasmus plus Project for the promotion of healthy lifestyles among children and adolescents
- Efecto del apoyo del profesor a las necesidades psicológicas básicas durante el contenido de expresión corporal en educación física
- Efectos de un programa de intervención sobre el estilo interpersonal de entrenadores de fútbol base
- Efectos del cumplimento de las recomendaciones de actividad física sobre la adiposidad y condición física en escolares: estudio Up&Down
- Effect of a multi-dimensional intervention programme on the motivation of physical education students
- Effectiveness of a physically active learning program on indicators of physical activity, well-being and academic performance in students
- Effects of a school-based intervention on physical activity, sleep duration, screen time, and diet in children
- Effects of an Interpersonal Style Intervention for Coaches on Young Soccer Players' Motivational Processes
- Effects of an intervention programme with teachers on the development of positive behaviours in Spanish physical education classes
- Effects of an intervention with teachers in the physical education context: A Self-Determination Theory approach
- El desarrollo de la cooperación en el contexto de educación física: una aplicación práctica
- El fútbol dentro del campo y fuera de él: desafíos en la transición a la élite
- El liderazgo y el clima motivacional del entrenador como antecedentes de la cohesión y el rol percibido en futbolistas semiprofesionales
- El respeto en las clases de Educación Física: n análisis desde la perspectiva de la Teoría de la Autodeterminación
- Emotional intelligence in adolescence: Motivation and physical activity
- Entrenamiento de las capacidades condicionales a través de un microciclo de competición basado en el modelo de juego en un equipo de fútbol
- Escuela del deporte: valoración de una campaña para la promoción de valores
- Estudio de las percepciones de conflicto entre el deporte y otros contextos sociales en función de la categoría en deportistas en edad escolar
- Estudio de las relaciones entre la Teroía de la Autodeterminación, el Flow Disposicional y las estrategias de afrontamiento del estrés en función de la modalidad de danza practicada
- Evolution of perceived cohesion and efficacy over the season and their relation to success expectations in soccer teams
- Examining sport involvement in youth basketball players: An analysis from self-determination theory
- Exploring direction between cohesion and collective efficacy and relationships with performance of football teams
- Frustración de las necesidades psicológicas, motivación y burnout en entrenadores: incidencia de la formación
- Frustración de las necesidades psicológicas básicas, autodeterminación y burnout en entrenadores: incidencia sobre la intención de persistencia
- Fuelling the passion: Psychological needs and behavioural regulations as antecedents of passion for football
- Future Achievements, Passion and Motivation in the Transition from Junior-to-Senior Sport in Spanish Young Elite Soccer Players
- Gender differences in motivation and perception of utility of the scholar sport
- German, Portuguese and Spanish Versions of the Revised Short Form of the Physical Self-Inventory (PSI-S-R)
- Importancia de los aspectos motivacionales sobre las estrategias del afrontamiento en practicantes de danza: una perspectiva desde la teoría de autodeterminación
- Importancia de los padres y entrenadores en la actividad física y el deporte sobre el compromiso en jóvenes jugadores de deportes colectivos
- Importancia del autocontrol en las clases de educación física: Una perspectiva desde la teoría de autodeterminación
- Incidence of parental support and pressure on their children's motivational processes towards sport practice regarding gender
- Incidence of self-determination theory of sport persistence
- Incidence of the cooperation, cohesion and collective efficacy on performance in football teams
- Incidencia de la motivación sobre el Estado de rendimiento óptimo en practicantes de danza españoles: diferencias en función del nivel de formación
- Influence of coaches training on athletes motivation
- Influence of environment on persistence in the sport physical activity A influencia do entorno sobre a persisitencia na pratica da atividade físico- esportiva
- Influence of motivational processes on enjoyment, boredom and intention to persist in young sportspersons
- Influence of the motivational climate created by coach in the sport commitment in youth basketball players
- Influencia de la cohesión de equipo en la percepción de comportamientos de deportividad de jóvenes futbolistas
- Influencia del clima motivacional creado por el entrenador en el compromiso deportivo en jóvenes jugadores de baloncesto
- Interacción de la cohesión en la eficacia percibida, las expectativas de éxito y el rendimiento en equipos de baloncesto
- Interacción de la teoría de la autodeterminación en la fluidez disposicional en practicantes de danza
- Interacción de los niveles de cohesión en el grado de compromiso de jóvenes futbolistas
- Interacción entre la percepción del comportamiento de los padres y los comportamientos deportivos en edades de iniciación
- Interacción entre los factores del compromiso y los comportamientos de deportividad en jóvenes deportistas
- Is adherence to 24-Hour Movement Guidelines associated with a higher academic achievement among adolescent males and females?
- Justification of standardized level differences in rating of airborne sound insulation between dwellings
- La desmotivación y las necesidades psicológicas básicas y su relación con la continuidad en la práctica deportiva en una muestra de futbolistas en edad escolar
- La modalidad deportiva como factor determinante de la motivación, el compromiso y la deportividad en adolescentes
- Lifestyle Clusters in School-Aged Youth and Longitudinal Associations with Fatness: The UP&DOWN Study
- Longitudinal associations between physical activity and mental health in adolescents
- Longitudinal associations between physical activity and mental health in adolescents
- Mediating effect of fitness and fatness on the association between lifestyle and body dissatisfaction in Spanish youth
- Methodological intervention with soccer coaches to improve athlete-perceived coaching competency, satisfaction with the coach, enjoyment and intention to persist
- Modificación en las estructuras de las tareas para aumentar la carga física y la carga psicológica en el fútbol
- Motivation and Physical Activity: Differences Between High School and University Students in Spain
- Motivation and burnout in physical education teachers: Incidence of thwarting of the basic psychological needs
- Motivational Strategies Used by Exercise Professionals: A Latent Profile Analysis
- Motivational and self‐efficacy reciprocal effects during a 12‐month' weight regain prevention program
- Motivational antecedents of prosocial and antisocial behaviors in the sport context
- Motivational climate created by other significant actors and antisocial behaviors in youth sport
- Movil-Izate Project: Promoting physical activity in school through mobile apps
- Niveles de actividad física en jóvenes escolares: importancia de la regulación motivacional
- Optimized single-number quantity for rating the airborne sound insulation of constructions: Living sounds
- Orientaciones de metas y clima motivacionales de los otros significativos en jóvenes de jugadores extremeños de balomano
- Otra forma de abordar un mundo tan complejo como es la danza
- Perceived coach interpersonal style and basic psychological needs as antecedents of athlete-perceived coaching competency and satisfaction with the coach: A multi-level analysis
- Perceived teachers’ behavior and students’ engagement in physical education: the mediating role of basic psychological needs and self-determined motivation
- Percepción de la conducta de los padres en los comportamientos antisociales mostrados por los jóvenes participantes de deportes colectivos
- Perception of Parents´ conducts on antisocial behaviors shown by team sports youth athletes
- Physical education lessons and physical activity intentions within Spanish secondary schools: A self-determination perspective
- Predicción de la cooperación en las clases de educación física: una perspectiva desde la Teoría de la Autodeterminación
- Prediction of positive behaviors in physical education: A self-determination theory perspective
- Preliminary development of the Portuguese Coach Motivation Questionnaire
- Procesos motivacionales hacia la actividad física en el contexto escolar en estudiantes universitarios colombianos: un estudio desde la teoría de la autodeterminación
- Profiles of parental behavior in sport and its relationship with their children' motivational processes
- Promoción de hábitos saludables desde los centros educativos: Proyecto EUmove
- Promoting healthy lifestyle through basic psychological needs in inactive adolescents: A protocol study from self-determination approach
- Promotion d'un mode de vie sains dans les écoles: le project EUmove
- Promotion of healthy lifestyles in schools: EUmove project
- Promozione di sane abitudini nei centri educativi:: progetto EUmove
- Promoção de hábitos saudáveis nas escolas: projeto EUmove
- Propagation at mmW Band in Metropolitan Railway Tunnels
- Propuesta multidisciplinar para implantar el aprendizaje físicamente activo en la etapa universitaria
- Propuestas didácticas para la transmisión de valores a través de la educación física y el deporte
- Proyecto MÓVIL-ÍZATE: fomento de la actividad física en escolares mediante las Apps móviles
- Proyecto África “La Leyenda de Faro”: Efectos de una metodología basada en la gamificación sobre la motivación situacional respecto al contenido de expresión corporal en Educación Secundaria (Africa Project La Leyenda de Faro: Effects of a methodology
- Psychometric Properties of the Spanish Version of the Situational Motivation Scale (SIMS) in Physical Education Lessons
- Questionnaire about Low Frequency Noise measurements in rooms
- Relación de los componentes multidimnsionales de la cohesión con el rendimiento en equipos de baloncesto
- Relación entre los motivos de práctica y los comportamientos de deportividad en jóvenes jugadores de balonmano
- Relationship between the average slope in the active commuting to and from school and fitness in adolescents: The mediator role of fatness
- Relationship between motivational climate created by coach regarding self-determined motivation and the involvement through the practice
- Relationships between Physical Activity Levels, Self-Identity, Body Dissatisfaction and Motivation among Spanish High School Students
- Reliability of Field-Based Fitness Tests in Adults: A Systematic Review
- Role Ambiguity: Translation to Spanish and Analysis of Scale Structure
- School and non-school day screen time profiles and their differences in health and educational indicators in adolescents
- Sedentary behaviour profiles and longitudinal associations with academic performance in youth: The UP&DOWN study
- See the forest by looking at the trees: Physical education teachers’ interpersonal style profiles and students’ engagement
- Self-determination in teaching formative basketball players and its influence on respect to rules and opponents
- Spanish children’s physical activity during school hours: A trend analysis, 2011-2018
- Sport commitment in young soccer players: A self-determination perspective
- Study of the motivational climate and team cohesion as antecedents of sport commitment in young football players
- Teoría de la autodeterminación y comportamientos prosociales en jóvenes jugadores de fútbol
- Testing motivational and self-regulatory mechanisms of action on device-measured physical activity in the context of a weight loss maintenance digital intervention: A secondary analysis of the NoHoW trial
- The Dark Side of Motivational Practices in Exercise Professionals: Mediators of Controlling Strategies
- The importance of body satisfaction to physical self-concept and body mass index in Spanish adolescents
- The importance of parents' behavior in their children's enjoyment and amotivation in sports
- The relationship among cohesion, transactive memory systems, and collective efficacy in professional soccer teams: A multilevel structural equation analysis
- Trends of Sedentary Time and Domain-Specific Sedentary Behavior in Spanish Schoolchildren
- Understanding physical activity intentions in physical education context: A multi-level analysis from the self-determination theory
- Understanding the Motivational Strategies Used by Exercise Professionals: A Latent Profile Analysis Approach
- Validación al castellano de la escala sobre competencia del entrenador
- Validation into Spanish of the athletes' perceptions of coaching competency scale
- Validation of the Basic Psychological Needs Questionnaire in Portugal
- Validation of the basic psychological needs questionnaire in Portugal
- Validation of the body image dimensional assessment in adolescents from Spanish high school
- Validation of the motivation in physical education questionnaire in primary education (CMEF-EP)
- Valoración de la actividad física y deportiva desde una perspectiva de género
- ¿Es compatible el deporte en edad escolar con otros roles sociales?: Un estudio a través de la Teoría de la Autodeterminación
- ¿Jugaré en la élite?: Expectativas de llegar a profesional y su relación con la motivación en jóvenes jugadores de fútbol
- ¿Puede el Modelo de Educación Deportiva favorecer la igualdad de género, los procesos motivacionales y la implicación del alumnado en Educación Física?
- “Mi entrenador es el mejor”. Predicción de la competencia percibida en el entrenador desde una perspectiva multinivel basado en la teoría de la autodeterminación
- “What Goes Around Comes Around”: Antecedents, Mediators, and Consequences of Controlling vs. Need-Supportive Motivational Strategies Used by Exercise Professionals
- ou:perteneceAGrupoInvestigacion
- ou:adscritoADepartamento
- ou:imparteDocenciaEnArea
- ou:adscritoACentro