Literals
- ou:dialnetId
- 270230
- vivo:orcidId
- 0000000153155901
- ou:dedicacionPDI
- TIEMPO COMPLETO
- foaf:name
- MARÍA MERCEDES RICO GARCÍA
- foaf:firstName
- MARÍA MERCEDES
- ou:categoriaPDI
- A0500-CATEDRÁTICO DE UNIVERSIDAD
- aiiso:code
- c41dcd6886d52f10c0c8acd9d4ad8bd1
- foaf:lastName
- RICO GARCÍA
- ou:indiceHscopus
- 7
- ou:orcidURL
- vivo:scopusId
- 14042318800
Typed Literals
- ou:esDoctor
- True (xsd:boolean)
- ou:personalActual
- True (xsd:boolean)
Relations
- teach:teacherOf
- COMUNICACIÓN MULTIMODAL EN LENGUA INGLESA
- HABILIDADES COMUNICATIVAS
- INGLÉS APLICADO A LOS PROYECTOS DE GESTIÓN
- TECNOLOGÍAS DE LA COMUNICACIÓN Y LA DOCUMENTACIÓN CIENTÍFICA
- COMUNICACIÓN MULTIMODAL EN LENGUA INGLESA
- COMUNICACIÓN MULTIMODAL EN LENGUA INGLESA
- COMUNICACIÓN MULTIMODAL EN LENGUA INGLESA
- COMUNICACIÓN MULTIMODAL EN LENGUA INGLESA
- HABILIDADES COMUNICATIVAS
- HABILIDADES COMUNICATIVAS
- HABILIDADES COMUNICATIVAS
- HABILIDADES COMUNICATIVAS
- INGLÉS APLICADO A LOS PROYECTOS DE GESTIÓN
- INGLÉS APLICADO A LOS PROYECTOS DE GESTIÓN
- INGLÉS APLICADO A LOS PROYECTOS DE GESTIÓN
- INGLÉS APLICADO A LOS PROYECTOS DE GESTIÓN
- INGLÉS APLICADO A LOS PROYECTOS DE GESTIÓN
- INGLÉS TÉCNICO
- INGLÉS TÉCNICO
- INGLÉS TÉCNICO
- INGLÉS TÉCNICO
- PRÁCTICAS EXTERNAS
- PRÁCTICAS EXTERNAS
- PRÁCTICAS EXTERNAS
- PRÁCTICAS EXTERNAS
- PRÁCTICAS EXTERNAS
- TECNOLOGÍAS DE LA COMUNICACIÓN Y LA DOCUMENTACIÓN CIENTÍFICA
- TECNOLOGÍAS DE LA COMUNICACIÓN Y LA DOCUMENTACIÓN CIENTÍFICA
- TECNOLOGÍAS DE LA COMUNICACIÓN Y LA DOCUMENTACIÓN CIENTÍFICA
- TECNOLOGÍAS DE LA COMUNICACIÓN Y LA DOCUMENTACIÓN CIENTÍFICA
- ou:tienePublicacion
- A language course for immigrant students: A proposal to break cultural and literacy barriers through ICTs and design
- A quantitative analysis of L2 listening comprehension processes: A duration data model approach
- Accessing mobile learning records in Moodle through web services
- Acquisition of language and intercultural competences in tourism and hospitality studies through active experimentation in Second Life
- Adaptive competence-based system in an e-learning platform: Adapting support tasks to students
- Adaptive learning for very young learners
- Adaptive learning using moodle and handheld devices
- An educational interface based on interactive slideshows
- An impossible mission? ISPY, a network platform for language learning through SPY games
- Análisis de necesidades en el área de las ciencias de la salud
- Approaches to Specialised Discourse in Higher Education and Professional Contexts
- Approaches to Specialised Discourse in Higher Education and Professional Contexts
- Aprendizaje móvil de inglés mediante juegos de espías en Educación Secundaria
- Chronos: A tool to develop the time management competence among engineering students
- Corpus-based Information and Adaptive Hypermedia Content for L2 Learning in Children
- Culture and motivation in English for hospitality students: Why integrative motivation may be essential
- Design and assessment of adaptive hypermedia games for english acquisition in preschool
- Developing adaptive systems at early stages of children's foreign language development
- Developing cross-curricular competences in engineering degree curricula through web 2.0 online social objects
- Diseño y evaluación del uso de tecnologías en la enseñanza del inglés en Educación Infantil
- English for occupational purposes: Transference, expectations and failures
- Enhancing e-learning: Problem based learning supported in moodle
- Errores en la comprensión lectora mediante el análisis de la lectura en voz alta
- Flipped classroom and problem-based-learning in higher education
- Flipped classrooms: Making them work for foreign language students
- Fun programming learning with gamification
- Gamification to motivate the development of autonomous tasks in the university : Case study: Central University of Ecuador
- Generic competences: Competence development in students of the bachelor of engineering in industrial design and product development
- Herramienta adicional o tutor informático: Aprendizaje de ESP en la Red
- Incidencia de la familiaridad con el área en la lectura de textos en inglés específico
- Increase motivation in learning Java Programming Fundamentals using Gamified Moodle: Case: Central University of Ecuador
- Innovation and interdisciplinarity in the development of good practices in language teaching and research
- Intercultural communication in engineering studies: a key competence in global labour markets
- J. Swift, H. Melville y un cuento de Ana Lidia Vega: prostitución y metáforas de la migración
- La comprensión lectora en entornos multimedia: investigación y aplicaciones en el aula
- Language Learning through handheld gaming: A case study of an English course with Engineering students
- Language learning in the palm of your hand
- Language learning resources and developments in the Second Life metaverse
- Languages for academic and professional purposes in the 21st century university framework
- Los estudios de Topografía Ciencias de la Tierra en los países de habla inglesa: Comparación e incidencias entre el Estado de Victoria (Australia) y España
- Monitoring and self-assessment at the university classroom with a Tablet PC
- Moodle en la enseñanza presencial y mixta del inglés en contextos universitarios
- More than one side: Approaching competence-based teaching through digital storytelling: Approaching competence-based teaching through digital storytelling
- Multimedia games for fun and learning English in preschool
- Personalization in hypermedia language assessment
- Playing games on the screen: Adapting mouse interaction at early ages
- Promoting social inclusion for migrant populations through media, technologies and languages
- Proposed methodology for learning english with the use of TICs: Case: Universidad tecnológica equinoccial
- Propuestas de investigación y aprendizaje de componentes lingüísticos en la red
- Pruebas de evaluación en Inglés para Fines Específicos (IFE): tests de micro-des-trezas lingüísticas/tests de macro - destrezas comunicativas
- Qualitative data for examining fixed and incremental concepts of language learning: A search for the stories behind students' motivation
- SHAIEX: diseño hipermedia para el aprendizaje de inglés en educación infantil
- Second Lives and Newer Islands: Language, culture and identity through migration literature
- Second language e-learning and professional training with second life®
- Street marketing: aprendizaje multidisciplinar a través de mural.ly como herramienta de aprendizaje colaborativo y evaluación formativa
- The Application of Adaptive Hypermedia Systems to Specific Linguistic / Communicative Learning Traits
- The SHAIEX Project: Principles and Practice for Multimedia Foreign Language Learning in Pre-school
- Transversal competences of university students of engineering
- Using Blogs: authentic material and ranking quality for SLA
- Utilidad de la lengua inglesa en Ingenierías específicas: internacionalización, necesidades académico-profesionales y tecnologías de la información en el nuevo milenio
- Viaje: Espacio autobiográfico
- e-learning solutions for foreign language certification in EU professions
- ¿Qué piensan los estudiantes universitarios extremeños acerca de las nuevas tecnologías?
- ou:perteneceAGrupoInvestigacion
- ou:adscritoACentro
- ou:adscritoADepartamento
- ou:imparteDocenciaEnArea
Inverse Relations
- Has related:
ou:directorTesis
- Las Creencias En La Adquisición De Segundas Lenguas: La Habilidad Para Los Idiomas Desde Un Marco Incremental/Fijo. Second Language Acquisition Beliefs: Aptitude From An Incremental/Fixed Framework
- E-Learning Y Gamificación Como Apoyo Al Aprendizaje De Programación
- Contenidos Lingüísticos Para El Aprendizaje Y Evaluación Del Inglés En Educación Infantil Mediante Hipermedia Adaptativa
- Certificación Europea En Inglés Profesional A Través De Cursos Online/Multimedia
- Moodle En La Enseñanza Presencial Y Mixta Para El Aprendizaje De Idiomas A Nivel Universitario.
- Propuesta Metodológica Para El Aprendizaje De Inglés En La Universidad Tecnológica Equinocial (Ecuador) Con El Uso De Las Tics.
- Sistema Adaptativo Para La Enseñanza/Aprendizaje De Idiomas En Edades Tempranas Basado En Tareas Y Reglas.
- Sistema De Recomendación De Tareas Basado En Competencias Educativas Registradas En Un Portfolio Electrónico.
- Aprendizaje De Idiomas De 1 A 6 Años: Método De Bloques Y Cuentos Electrónicos
- Has related: ou:coordinador
- Has related: ou:autorTesis
Blank Nodes
- swrcfe:assignedTo
- [Anonymous resource (nodeID://b7725024) ]
- [Anonymous resource (nodeID://b7725028) ]
- [Anonymous resource (nodeID://b7725026) ]
- [Anonymous resource (nodeID://b7725022) ]
- [Anonymous resource (nodeID://b7725021) ]
- [Anonymous resource
(nodeID://b7725023)
- swrcfe:role Investigador principal
- swrcfe:project GRUPO DE APRENDIZAJE DE IDIOMAS ASISTIDO POR ORDENADOR
- [Anonymous resource
(nodeID://b7725025)
- swrcfe:role Investigador principal
- swrcfe:project GRUPO DE APRENDIZAJE DE IDIOMAS ASISTIDO POR ORDENADOR
- [Anonymous resource (nodeID://b7725027) ]
- org:hasMembership
- foaf:account
- [Anonymous resource
(nodeID://b250897)
- foaf:accountServiceHomePage https://www.researchgate.net/
- foaf:accountName Mercedes_Rico
- [Anonymous resource
(nodeID://b250896)
- foaf:accountServiceHomePage https://scholar.google.com/
- foaf:accountName iiaWrx8AAAAJ&hl=es
- [Anonymous resource
(nodeID://b250897)