Literals
- foaf:name
- MARÍA MERCEDES RICO GARCÍA
- vivo:scopusId
- 14042318800
- ou:categoriaPDI
- A0500-CATEDRÁTICO DE UNIVERSIDAD
- schema:gender
- schema:email
- mricogar@unex.es
- ou:dedicacionPDI
- TIEMPO COMPLETO
- vivo:orcidId
- 0000000153155901
- foaf:firstName
- MARÍA MERCEDES
- ou:dialnetId
- 270230
- aiiso:code
- c41dcd6886d52f10c0c8acd9d4ad8bd1
- ou:extensionTelefonica
- 82556
- foaf:lastName
- RICO GARCÍA
- ou:urlOrcid
- http://orcid.org/0000000153155901
Typed Literals
- ou:esDoctor
- True (xsd:boolean)
- ou:indiceHscopus
- 5 (xsd:integer)
- ou:personalActual
- True (xsd:boolean)
Relations
- teach:teacherOf
- COMUNICACIÓN MULTIMODAL EN LENGUA INGLESA
- HABILIDADES COMUNICATIVAS
- INGLÉS APLICADO A LOS PROYECTOS DE GESTIÓN
- TECNOLOGÍAS DE LA COMUNICACIÓN Y LA DOCUMENTACIÓN CIENTÍFICA
- COMUNICACIÓN MULTIMODAL EN LENGUA INGLESA
- COMUNICACIÓN MULTIMODAL EN LENGUA INGLESA
- HABILIDADES COMUNICATIVAS
- HABILIDADES COMUNICATIVAS
- INGLÉS APLICADO A LOS PROYECTOS DE GESTIÓN
- INGLÉS APLICADO A LOS PROYECTOS DE GESTIÓN
- INGLÉS TÉCNICO
- INGLÉS TÉCNICO
- PRÁCTICAS EXTERNAS
- PRÁCTICAS EXTERNAS
- TECNOLOGÍAS DE LA COMUNICACIÓN Y LA DOCUMENTACIÓN CIENTÍFICA
- ou:tienePublicacion
- Accessing mobile learning records in Moodle through web services
- Adaptive competence-based system in an e-learning platform: Adapting support tasks to students
- Adaptive learning for very young learners
- Adaptive learning using moodle and handheld devices
- An educational interface based on interactive slideshows
- An impossible mission? ISPY, a network platform for language learning through SPY games
- Análisis de necesidades en el área de las ciencias de la salud
- Approaches to Specialised Discourse in Higher Education and Professional Contexts
- Approaches to Specialised Discourse in Higher Education and Professional Contexts
- Aprendizaje móvil de inglés mediante juegos de espías en Educación Secundaria
- Chronos: A tool to develop the time management competence among engineering students
- Corpus-based Information and Adaptive Hypermedia Content for L2 Learning in Children
- Culture and motivation in English for hospitality students: Why integrative motivation may be essential
- Design and assessment of adaptive hypermedia games for english acquisition in preschool
- Developing cross-curricular competences in engineering degree curricula through web 2.0 online social objects
- Diseño y evaluación del uso de tecnologías en la enseñanza del inglés en Educación Infantil
- Enhancing e-learning: Problem based learning supported in moodle
- Generic competences: Competence development in students of the bachelor of engineering in industrial design and product development
- Incidencia de la familiaridad con el área en la lectura de textos en inglés específico
- Increase motivation in learning Java Programming Fundamentals using Gamified Moodle: Case: Central University of Ecuador
- Intercultural communication in engineering studies: a key competence in global labour markets
- J. Swift, H. Melville y un cuento de Ana Lidia Vega: prostitución y metáforas de la migración
- Language Learning through handheld gaming: A case study of an English course with Engineering students
- Language learning in the palm of your hand
- Language learning resources and developments in the Second Life metaverse
- Los estudios de Topografía Ciencias de la Tierra en los países de habla inglesa: Comparación e incidencias entre el Estado de Victoria (Australia) y España
- Monitoring and self-assessment at the university classroom with a Tablet PC
- Moodle en la enseñanza presencial y mixta del inglés en contextos universitarios
- Multimedia games for fun and learning English in preschool
- Personalization in hypermedia language assessment
- Playing games on the screen: Adapting mouse interaction at early ages
- Promoting social inclusion for migrant populations through media, technologies and languages
- Pruebas de evaluación en Inglés para Fines Específicos (IFE): tests de micro-des-trezas lingüísticas/tests de macro - destrezas comunicativas
- SHAIEX: diseño hipermedia para el aprendizaje de inglés en educación infantil
- Second Lives and Newer Islands: Language, culture and identity through migration literature
- Second language e-learning and professional training with second life®
- The Application of Adaptive Hypermedia Systems to Specific Linguistic / Communicative Learning Traits
- Transversal competences of university students of engineering
- Using Blogs: authentic material and ranking quality for SLA
- Utilidad de la lengua inglesa en Ingenierías específicas: internacionalización, necesidades académico-profesionales y tecnologías de la información en el nuevo milenio
- Viaje: Espacio autobiográfico
- e-learning solutions for foreign language certification in EU professions
- ou:perteneceAGrupoInvestigacion
- ou:adscritoACentro
- ou:adscritoADepartamento
- ou:imparteDocenciaEnArea
Inverse Relations
- Has related: ou:autorTesis
- Has related: ou:coordinador
Blank Nodes
- swrcfe:assignedTo
- [Anonymous resource (nodeID://b371256) ]
- [Anonymous resource
(nodeID://b371253)
- swrcfe:role Investigador principal
- swrcfe:project GRUPO DE APRENDIZAJE DE IDIOMAS ASISTIDO POR ORDENADOR
- [Anonymous resource (nodeID://b371255) ]
- [Anonymous resource
(nodeID://b371254)
- swrcfe:role Investigador principal
- swrcfe:project GRUPO DE APRENDIZAJE DE IDIOMAS ASISTIDO POR ORDENADOR
- [Anonymous resource (nodeID://b371257) ]
- org:hasMembership
- foaf:account
- [Anonymous resource
(nodeID://b250897)
- foaf:accountServiceHomePage https://www.researchgate.net/
- foaf:accountName Mercedes_Rico
- [Anonymous resource
(nodeID://b250896)
- foaf:accountServiceHomePage https://scholar.google.com/
- foaf:accountName iiaWrx8AAAAJ&hl=es
- [Anonymous resource
(nodeID://b250897)
Recognized prefixes
- aiiso (http://purl.org/vocab/aiiso/schema#)
- foaf (http://xmlns.com/foaf/0.1/)
- org (https://www.w3.org/ns/org#)
- ou (http://opendata.unex.es/def/ontouniversidad#)
- schema (http://schema.org/)
- swrcfe (http://www.morelab.deusto.es/ontologies/swrcfe#)
- teach (http://linkedscience.org/teach/ns#)
- vivo (http://vivoweb.org/ontology/core#)