http://opendata.unex.es/recurso/educacion/universidad/personal/969c2413d9f11248cdc5e9a6ba619a4e-javier-sevil-serrano
Relations
- teach:teacherOf
- ou:tienePublicacion
- 24-h movement behaviours in Spanish youth before and after 1-year into the covid-19 pandemic and its relationship to academic performance
- A Circumplex Approach to (de)motivating Styles in Physical Education: Situations-In-School–Physical Education Questionnaire in Spanish Students, Pre-Service, and In-Service Teachers
- A Qualitative Evaluation of a Community-Based Intervention on Health-Related Behaviors in Disadvantaged Women
- A circumplex approach to (de)motivating styles in physical education: Situation-in-School–Physical Education (SIS-PE) questionnaire in Spanish students, in-service, and pre-service teachers.
- A hybrid tgfu/se volleyball teaching unit for enhancing motivation in physical education: A mixed-method approach
- A preliminary study of the effects of a comprehensive teaching program, based on questioning, to improve tactical actions in young footballers
- A systematic review in device-measured physical activity during active commuting to/from school: practical considerations to assess when, where, and how much it occurs
- ANÁLISIS DE COMPORTAMIENTOS RELACIONADOS CON LA SALUD: EFECTOS DE UN PROGRAMA DE INTERVENCIÓN MULTICOMPONENTE EN ADOLESCENTES DE LA CIUDAD DE HUESCA
- Acción docente en educación física y actividades físico-deportivas: teoría basada en evidencias científicas
- Adaptación al cambio climático, promoción de la salud y sostenibilidad: la pirámide de movilidad saludable y sostenible
- Adherence to 24-hour movement guidelines among spanish adolescents: Differences between boys and girls
- An integrative framework to validate the Need-Supportive Teaching Style Scale (NSTSS) in secondary teachers through exploratory structural equation modeling
- Analysis of the sport commitment of young waterpolists: A study grounded in Self-Determination Theory
- Análisis de la participación en el juego de futbolistas en formación. Efecto sobre la configuración reglamentaria en las diferentes categorías de edad
- Análisis del compromiso deportivo de jóvenes waterpolistas: un estudio basado en la teoría de la autodeterminación
- Análisis entre la motivación y la ilusión por el trabajo en maestros de educación física
- Aplicación de estrategias docentes para la mejora de la motivación situacional del alumnado en Educación Física
- Application of Teaching Strategies for Improving Students' Situational Motivation in Physical Education
- Are 24-hour movement recommendations associated with obesity-related indicators in the young population? A meta-analysis
- Autonomy support in Physical Education as a means of preventing students' oppositional defiance
- Autonomy support in physical education: Evidence to improve the teaching process
- Barriers to Physical Activity in Disadvantaged Population: A Qualitative Comparison between Roma and Non-Roma Women
- Basic psychological need frustration scale: Adaptation and validation to active commuting to school in Spanish children and adolescents
- Cambios provocados por la Covid-19 en la enseñanza de la Educación Física presencial: Un estudio cualitativo en docentes de Educación Primaria y Secundaria
- Can High Schools Be an Effective Setting to Promote Healthy Lifestyles? Effects of a Multiple Behavior Change Intervention in Adolescents
- Can a hybrid sport education/teaching games for understanding volleyball unit be more effective in less motivated students? An examination into a set of motivation-related variables
- Capítulo 35. El “Sierra se mueve”: Optimizando el capital social del profesorado a través de un programa de actividad física en grupo
- Centre for the promotion of physical activity and health (CAPAS-City): A pyrenean cross-cultural structure to lead the way in the design, implementation, and evaluation of multilevel physical activity interventions
- Centros educativos promotores de actividad física: estrategias basadas en la evidencia científica
- Compliance with physical activity guidelines and barriers to physical activity in high school students
- Consecuencias psicológicas generadas en Educación Física tras el desarrollo de un programa de intervención basado en el apoyo a las necesidades psicológicas básicas en el alumnado
- Contribution of active commuting to and from school to device-measured physical activity levels in young people: A systematic review and meta-analysis
- Covid-19’s changes in the in-person physical education teaching: A qualitative study in Primary and Secondary Education teachers
- Diferencias entre el modelo técnico-tradicional y el modelo comprensivo en la motivación y compromiso de jóvenes deportistas: un estudio transversal
- Differences between the technical-traditional model and the Teaching Games for Understanding model on motivation and commitment of young athletes: a cross-sectional study
- Does gender moderate the relationship between physical activity and body dissatisfaction among adolescents?
- Does the level of motivation of physical education teachers matter in terms of job satisfaction and emotional exhaustion? A person-centered examination based on self-determination theory
- Editorial: Family and school-based interventions to increase adolescents' leisure-time physical activity
- Efecto de una intervención docente para la mejora de variables motivacionales situacionales en Educación Física
- Efecto de una intervención docente para la mejora de variables motivacionales situacionales en Educación Física (An educational intervention for improving situational motivational variables in Physical Education)
- Efectos de un programa de intervención escolar para promover el desplazamiento activo en bicicleta de los adolescentes
- Efectos de un proyecto interdisciplinar de promoción de comportamientos saludables en estudiantes de educación primaria de un colegio rural
- Efectos del estilo docente en una unidad didáctica de tagrugby sobre variables motivacionales situacionales y contextuales
- Efectos del género en la percepción de apoyo de las necesidades psicológicas básicas en educación física
- Effect of the methodological combination based on flipped classroom and peer instruction on the grades of Physical Activity and Sport Sciences university students
- Effectiveness of ‘Target’ strategies on perceived motivational climate in physical education
- Effects of a school-based intervention on physical activity, sleep duration, screen time, and diet in children
- Effects of a school-based intervention on physical activity, sleep duration, screen time, and diet in children
- Effects of an interdisciplinary project to promote healthy behaviors in primary education students of a rural school
- El aprendizaje del voleibol basado en el juego en Educación Física y su efecto sobre variables motivacionales situacionales
- El clima motivacional del docente de Educación Física:: ¿Puede afectar a las calificaciones del alumnado?
- El clima motivacional del docente de Educación Física: ¿Puede afectar a las calificaciones del alumnado? (Motivational climate of teaching physical education: Could it affect student grades?)
- El estilo motivacional docente en Educación Física: una oportunidad para la mejora de la calidad de la docencia y los procesos motivacionales del alumnado
- El papel de las familias en la promoción de hábitos saludables
- El soporte de autonomía en Educación Física como medio de prevención de la oposición desafiante del alumnado.
- El uso de las tecnologías para la promoción de hábitos saludables en adolescentes: el proyecto fiteens
- El “Sierra se Mueve”: un programa de actividad física para la mejora del bienestar y el capital social del profesorado
- Estilo motivacional docente en educación física: ¿cómo afecta a las experiencias del alumnado?
- Estilo motivacional, motivación y el compromiso deportivo en Waterpolo
- Estrategias didácticas y motivacionales para entrenadores de waterpolo
- Estrategias para apoyar las necesidades psicológicas básicas en educación física
- Evaluating the psychometric properties of a scale to measure perceived external and internal faces of controlling teaching among students in physical education
- Evaluation of a 20-Month Physical Activity Intervention to Improve Motivational and Affective Outcomes Among Disadvantaged Adult Women
- Evolution of tactical behavior of soccer players across their development
- Examining the psychometric properties of the burnout clinical subtype questionnaire (BCSQ-12) in secondary school teachers
- Experiencias positivas en Educación Física a través de la intervención docente en el contenido de futbol sala
- FITeens Toolkit. Tervisega seotud käitumiste edendamine hariduslikus kontekstis
- FITeens Toolkit. Terveyteen liittyvien käyttäytymismallien edistäminen opetuksessa
- Gender and corporal expression activity in physical education: Effect of an intervention on students’ motivational processes
- Gender and situational motivation in physical education: The key to the development of intervention strategies
- Guidelines for the scientific community on the design, implementation, and evaluation of school-based interventions for promoting healthy behaviours
- Healthy or unhealthy? The cocktail of health-related behavior profiles in spanish adolescents
- How coaches’ need-supportive and controlling behaviors are related to different (mal)adaptive outcomes in water polo players: a person-centered approach
- How do sources of teachers' stress affect the development of burnout? An analysis among Physical Education teachers
- How should stressors be examined in teachers? Answering questions about dimensionality, generalizability and predictive effects using the multicontext stressors scale
- Identificación de barreras y propuestas de mejora de la Red Aragonesa de Escuelas Promotoras de Salud
- Implementación de las tecnologías de la información y la comunicación en la promoción de hábitos saludables: promoción de hábitos saludables a través de las tecnologías de la información y comunicación : una propuesta de aplicación en los centros educativos y en las clases de Educación Física
- Importance of support of the basic psychological needs in predisposition to different contents in Physical Education
- Importancia de las necesidades psicológicas básicas sobre la diversión en las clases de Educación Física
- Importancia del apoyo a las necesidades psicológicas básicas en la predisposición hacia diferentes contenidos en Educación Física (Importance of support of the basic psychological needs in predisposition to different contents in Physical Education)
- Improving Teachers' Work-Related Outcomes through a Group-Based Physical Activity Intervention during Leisure-Time
- Improving motivation for physical activity and physical education through a school-based intervention
- Improving students’ predisposition towards physical education by optimizing their motivational processes in an acrosport unit
- Influence of Internal and External Controlling Teaching Behaviors on Students’ Motivational Outcomes in Physical Education: Is There a Gender Difference?
- Influence of coaches’ motivating style on motivation, and sport commitment of young water polo players
- Is adherence to 24-Hour Movement Guidelines associated with a higher academic achievement among adolescent males and females?
- Is adherence to the 24-Hour Movement Guidelines associated with Mediterranean dietary patterns in adolescents?
- Is high teacher directiveness always negative? Associations with students’ motivational outcomes in physical education
- La imagen corporal en población desfavorecida y sus consecuencias hacia la práctica de actividad física
- La inclusión de una plataforma educativa de Educación Básica en Educación Universitaria: test on-line
- Levels of physical activity, motivation and barriers to participation in university students
- Levels of physical activity in university students: Differences by gender, age and states of change
- Liderazgo en la promoción de la actividad física: estrategias efectivas en la movilización de activos: Libro de actas del Congreso Internacional
- Metodología observacional en la enseñanza de la Educación Física y el Deporte: optimización a través de la plataforma LINCE PLUS
- Motivation and Physical Activity: Differences Between High School and University Students in Spain
- Motivational Teaching Style in Physical Education: How does it affect students’ experiences?
- Niveles de actividad física en estudiantes universitarios: diferencias en función del género, la edad y los estados de cambio
- Niveles de actividad física y motivación en estudiantes universitarios. Diferencias en función del perfil académico vinculado a la práctica físicodeportiva
- Objective measures to assess active commuting physical activity to school in young people: A systematic review protocol and practical considerations
- Optimización de variables motivacionales en actividades expresivas en Educación Física
- Orientaciones para realizar y defender un TFG o TFM de investigación en Educación Física y Ciencias del Deporte
- Patrones de desplazamiento al centro educativo en adolescentes de Huesca
- Perceived barriers to physical activity in university students. Differences in gender and physical activity levels
- Predisposición hacia la educación física a través de la motivación del alumnado en educación secundaria
- Prevalence of meeting 24-Hour Movement Guidelines from pre-school to adolescence: A systematic review and meta-analysis including 387,437 participants and 23 countries
- Psychometric properties of the teachers’, parents’ and peers’ versions of the Perceived Autonomy Support Scale for Active Commuting to and from School (PASS-ACS) in children and adolescents
- Relación de las variables motivacionales con el compromiso deportivo en nadadores oscenses
- School and non-school day screen time profiles and their differences in health and educational indicators in adolescents
- Spanish validation of the Basic Psychological Needs at Work Scale: A measure to predict teachers’ well-being in the workplace
- Students’ motivational experiences across profiles of perceived need-supportive and need-thwarting teaching behaviors in physical education
- Students’ need satisfaction and frustration profiles: Differences in outcomes in physical education and physical activity-related variables
- Students’ perceptions of physical education teachers’ (de)motivating styles via the circumplex approach: Differences by gender, grade level, experiences, intention to be active, and learning
- Teachers’ motivation in relation to their psychological functioning and interpersonal style: A variable- and person-centered approach
- Teoría y práctica de la promoción de la AF: Encuentros Intercentros
- The Bright Side and Dark Side of Motivation in Physical Education: Effects of Intervention in a Unit of Athletics
- The bright side and dark side of motivation in physical education: Effects of intervention in a unit of athletics
- The effects of a comprehensive teaching program on dribbling and passing decision-making and execution skills of young footballers
- The influence of the coach’s autonomy support and controlling behaviours on motivation and sport commitment of youth soccer players
- The role of task and ego-oriented climate in explaining students’ bright and dark motivational experiences in Physical Education
- Tiempo de uso diario de medios tecnológicos de pantalla en adolescentes: diferencias en función del curso académico
- Towards a better understanding of the role of perceived task variety in Physical Education: A self-determination theory approach
- Towards a more refined understanding of the interplay between burnout and engagement among secondary school teachers: A person-centered perspective
- Una propuesta de Educación Física para salto a la comba basada en el sistema motivacional TARGET en alumnado de primero de E.S.O.
- Una unidad didáctica de fútbol sala reorientada desde la perspectiva de la motivación autodeterminada
- Understanding students’ novelty satisfaction in physical education: Associations with need-supportive teaching style and physical activity intention
- Understanding the motivational processes involved in adolescents’ active commuting behaviour: Development and validation of the Behavioural Regulation in Active Commuting to and from School (BR-ACS) Questionnaire
- Validation Evidence of the Motivation for Teaching Scale in Secondary Education
- Validation of the Basic Psychological Need Satisfaction in Active Commuting to and from School (BPNS-ACS) Scale in Spanish young people
- Variability in the compliance with 24-hour movement guidelines between week and weekend days in adolescents of the city of Huesca
- Variables motivacionales influyentes en una unidad didáctica de rugby: claves para la mejora de la intervención docente
- What is the role of adherence to 24-hour movement guidelines in relation to physical fitness components among adolescents?
- Which school community agents influence adolescents’ motivational outcomes and physical activity? Are more autonomy-supportive relationships necessarily better?
- ¿Dónde falla la ecuación?
- ¿Es igual de efectivo el modelo híbrido de educación deportiva y teaching game for understanding en la motivación del alumnado en función de su percepción de competencia inicial?
- ¿Influye el profesorado de educación física en las experiencias positivas o negativas generadas en el alumnado?
- ¿Pueden ser los centros educativos un entorno eficaz para promover estilos de vida saludables?: Efectos de una intervención en adolescentes
- ¿Qué relación existe entre el nivel de actividad física y el rendimiento académico en adolescentes?
- ¿Se deberían replantear las recomendaciones relativas al uso sedentario del tiempo de pantalla en adolescentes?
- ¿Son los estudiantes de Educación Secundaria Obligatoria lo suficientemente activos durante el recreo?
- “HYPERCONNECTED” ADOLESCENTS: SEDENTARY SCREEN TIME ACCORDING TO GENDER AND TYPE OF DAY
- “Hyperconnected” adolescents: sedentary screen time according to gender and type of day
- ou:perteneceAGrupoInvestigacion
- ou:imparteDocenciaEnArea
- ou:adscritoADepartamento
- ou:adscritoACentro