http://opendata.unex.es/recurso/educacion/universidad/personal/a9eecd3c77e0ea8c7184fd5515c3e0d2-francisco-miguel-leo-marcos
Relations
- teach:teacherOf
- ou:tienePublicacion
- 1. Cohesión de equipo: 25
- 3. Estrategías para fomentar la cohesión
- 4. Conclusiones y prospectivas de trabajo
- ADAPTATION TO SPANISH AND VALIDATION OF THE SPORT TEAM SOCIALIZATION TACTICS QUESTIONNAIRE
- Activa 3 project: 3 hours of physical activity lessons vs 2 hours of physical activity lessons
- Adaptación a la expresión corporal del Cuestionario de Apoyo a las Necesidades Psicológicas Básicas
- Adaptation and Validation of the Resilience Characteristics Scale in Spanish Sports Teams in different Cultures
- Adaptation and validation in Spanish of the group environment questionnaire (GEQ) with professional football players
- Adaptation and validation of the Transactive Memory System Scale in Sport (TMSS-S)
- Adaptation and validation into Spanish of the professional engagement and career development aspirations
- Adaptation and validation of the mlq-5x leadership scale to the Spanish educational context
- Adapting the questionnaire for support of basic psychological needs to body expression
- An analysis of home advantage in the top two Spanish professional football leagues
- An approachment to group processes in female professional sport
- An intervention program based on team building during tactical training tasks to improve team functioning
- Analysis of cohesion and collective efficacy profiles for the performance of soccer players
- Analysis of cohesion, collective efficacy and performance in women's football teams
- Analysis of motivational profiles and their relationship with adaptive behaviours in physical education classes
- Analysis of motivational climate as the background to collective efficacy in semi-professional football players
- Analysis of the Impact of Creative Technique on the Motivation of Physical Education Students in Dance Content: Gender Differences
- Analysis of the enjoyment level and intention to persist in young athletes based on the self-determination theory
- Analysis of the football goalkeeper’s technical-tactical actions in competition
- Analysis of the group process and the performance in semiprofessional soccer
- Analysis of the group processes regarding sex in the semiprofessional sport context
- Analysis of the motivational profiles in dancers: Differences regarding modality
- Analysis of the relationships among motivation and causal attributions on young athletes
- Analysis of the relationship between Yo-Yo Test and maximum oxygen uptake in young football players
- Antecedentes motivacionales de los comportamientos prosociales y antisociales en el contexto deportivo
- Análisis de la conducta verbal del entrenador de fútbol en función de su formación federativa y del periodo del partido en categorías inferiores
- Análisis de la percepción emocional del alumnado durantes las clases de danza en educación física
- Análisis de las diferencias de género en los procesos motivacionales del alumnado hacia el contenido de danza en educación física
- Análisis de las diferencias en la conducta verbal entre entrenadores de fútbol con fromación y sin formación universitaria en la iniciación deportiva
- Análisis de las relaciones entre la motivación y las atribuciones causales en jovenes deportistas
- Análisis de las relaciones existentes entre la orientación y el clima motivacional con los comportamientos antisociales en jóvenes deportistas
- Análisis de los aspectos motivacionales y las estrategias de afrontamiento del estrés en practicantes de danza clásica y contemporánea
- Análisis de los perfiles motivacionales en practicantes de danza: diferencias en función de la modalidad
- Análisis de los procesos grupales y el rendimiento en fútbol semiprofessional
- Análisis de los procesos motivacionales sobre el flow disposicional y la ansiedad y su incidencia sobre la intención de persistencia en conservatorios profesionales de danza
- Análisis del clima motivacional como antecedente de la eficacia colectiva en futbolistas semiprofesionales
- Análisis del compromiso deportivo desde la perspectiva de la teoría de autodeterminación, en jóvenes futbolistas
- Análisis del conflicto entre la práctica deportiva, el contexto escolar y la amistad en jóvenes deportistas: importancia de padres y madres
- Análisis del grado de diversión e intención de persistencia en jóvenes deportistas desde la perspectiva de la teoría de la autodeterminación
- Análisis diferencial de la percepción del desarrollo de valores en las clases de educación física
- Análisis diferencial de los procesos motivacionales en educación física: Un estudio basado en la Teoría de la Autodeterminación
- Aplicación de un programa de intervención para la mejora de la cohesión y la eficacia en jugadores de baloncesto
- Are Teams whose Players are More Committed to the Team More Resilient? the Role of Intra-Group Conflict
- Assessing class cohesion in primary and secondary education: Development and preliminary validation of the class cohesion questionnaire (CCQ)
- Assessing coaches’ basic psychological need satisfaction and need frustration: preliminary validation from a multidimensional approach
- Athletes’ perceptions of coaching competency and team conflict in sport teams: A multilevel analysis
- Capítulo 2. Aplicación de la teoría de las metas de logro
- Capítulo 6. Estrategías de afrontamiento
- Children's physical self-concept and body image according to weight status and physical fitness
- Coach justice and competence in football
- Coach leadership and motivational climates as antecedents of cohesion and perceived roles in semi-professional football players
- Cohesion and collective efficacy as antecedents and team performance as an outcome of team resilience in team sports
- Cohesión de equipo en fútbol: revisión teórica, factores asociados y aplicaciones prácticas para el entrenamiento
- Cohesión de grupo y conflicto intra-grupo en equipos deportivos
- Comportamientos de deportividad y motivación en jóvenes jugadores
- Conocimiento grupal compartido en deporte
- Desarrollo de un cuestionario para valorar la motivación en educación física
- Desarrollo de un modelo causal para explicar los comportamientos positivos en las clases de educación física
- Desarrollo de un proyecto para fomentar la actividad física en Extremadura a través de las nuevas tecnologías
- Desarrollo social y personal en niños y adolescentes a través de escuelas deportivas
- Desarrollo y validación del cuestionario de apoyo a las necesidades psicológicas básicas en educación física
- Develop of a questionnaire to assess the motivation in physical education
- Development and validation of a questionnaire to examine perception of positive behaviours in physical education classes
- Development and validation of Coaches’ Interpersonal Style Questionnaire
- Development of a motivation model to explain dispositional flow and anxiety in professional dancers
- Diferencias de género en la motivación y percepción de utilidad del deporte escolar
- Diferencias de género en relación a la práctica deportiva. Importancia de los medios de comunicación
- Dirección de equipos deportivos
- Do coaches support their athletes' motivation? Differences in the perception of behavior
- Do it for the team: Youth perceptions of cohesion and role commitment in interdependent sport.
- Do sport teams with greater team resilience perceive higher performance at the end of the season? A multilevel analysis
- Does coaches’ satisfaction with the team determine their interpersonal style? The mediating role of basic psychological needs
- Efecto del apoyo del profesor a las necesidades psicológicas básicas durante el contenido de expresión corporal en educación física
- Effect of a multi-dimensional intervention programme on the motivation of physical education students
- Effect of training-task orientation in women’s football
- Effects of an Interpersonal Style Intervention for Coaches on Young Soccer Players' Motivational Processes
- Effects of an intervention programme with teachers on the development of positive behaviours in Spanish physical education classes
- Effects of an intervention with teachers in the physical education context: A Self-Determination Theory approach
- Effects of out-of-school physical activity interventions based on self-determination theory in children and adolescents: A systematic review and meta-analysis
- El compromiso deportivo y su relación con factores disposicionales y situacionales de la motivación.
- El conflicto de rol y el conflicto de equipo como debilitadores de la eficacia colectiva.
- El desarrollo de la cooperación en el contexto de educación física: una aplicación práctica
- El liderazgo y el clima motivacional del entrenador como antecedentes de la cohesión y el rol percibido en futbolistas semiprofesionales
- El respeto en las clases de Educación Física: n análisis desde la perspectiva de la Teoría de la Autodeterminación
- Entrenamiento de las capacidades condicionales a través de un microciclo de competición basado en el modelo de juego en un equipo de fútbol
- Escuela del deporte: valoración de una campaña para la promoción de valores
- Estudio de las percepciones de conflicto entre el deporte y otros contextos sociales en función de la categoría en deportistas en edad escolar
- Estudio de las relaciones entre la Teroía de la Autodeterminación, el Flow Disposicional y las estrategias de afrontamiento del estrés en función de la modalidad de danza practicada
- Evolution of perceived cohesion and efficacy over the season and their relation to success expectations in soccer teams
- Examining sport involvement in youth basketball players: An analysis from self-determination theory
- Exploring direction between cohesion and collective efficacy and relationships with performance of football teams
- Frustración de las necesidades psicológicas, motivación y burnout en entrenadores: incidencia de la formación
- Frustración de las necesidades psicológicas básicas, autodeterminación y burnout en entrenadores: incidencia sobre la intención de persistencia
- Fútbol: relevancia de las transiciones defensa-ataque en el fútbol e importancia de su preparación a través del entrenamiento integrado
- Gender differences in motivation and perception of utility of the scholar sport
- How Does Ball Possession Affect the Physical Demands in Spanish LaLiga? A Multilevel Approach
- How class cohesion and teachers’ relatedness supportive/thwarting style relate to students’ relatedness, motivation, and positive and negative outcomes in physical education
- How many leaders does it take to lead a sports team? The relationship between the number of leaders and the effectiveness of professional sports teams
- How socialization tactics relate to role clarity, cohesion, and intentions to return in soccer teams
- Importancia de la percepción de eficacia para la mejora de la cohesión en el fútbol
- Importancia de la socialización en la adquisición de las orientaciones motivacionales en jóvenes deportistas
- Importancia de los aspectos motivacionales sobre las estrategias del afrontamiento en practicantes de danza: una perspectiva desde la teoría de autodeterminación
- Importancia de los aspectos motivacionales sobre el grado de cohesión en equipos de fútbol
- Importancia de los padres y entrenadores en la actividad física y el deporte sobre el compromiso en jóvenes jugadores de deportes colectivos
- Importancia del autocontrol en las clases de educación física: Una perspectiva desde la teoría de autodeterminación
- Incidence of self-determination theory of sport persistence
- Incidence of the cooperation, cohesion and collective efficacy on performance in football teams
- Incidencia de la motivación sobre el Estado de rendimiento óptimo en practicantes de danza españoles: diferencias en función del nivel de formación
- Incidencia de las orientaciones y los climas motivacionales sobre los comportamientos antisociales en jugadores de fútbol en edad escolar
- Influence of coaches training on athletes motivation
- Influence of environment on persistence in the sport physical activity A influencia do entorno sobre a persisitencia na pratica da atividade físico- esportiva
- Influence of the motivational climate created by coach in the sport commitment in youth basketball players
- Influencia de la aceleración lineal de la mano-raqueta y de su posición sobre la precisión del servicio plano en tenis: un estudio de caso
- Influencia de la cohesión de equipo en la percepción de comportamientos de deportividad de jóvenes futbolistas
- Influencia del clima motivacional creado por el entrenador en el compromiso deportivo en jóvenes jugadores de baloncesto
- Interacción de la cohesión en la eficacia percibida, las expectativas de éxito y el rendimiento en equipos de baloncesto
- Interacción de la teoría de la autodeterminación en la fluidez disposicional en practicantes de danza
- Interacción de los niveles de cohesión en el grado de compromiso de jóvenes futbolistas
- Interacción entre la percepción del comportamiento de los padres y los comportamientos deportivos en edades de iniciación
- Interacción entre los factores del compromiso y los comportamientos de deportividad en jóvenes deportistas
- Interactive effects of team cohesion on perceived efficacy in semi-professional sport
- Interactive effects of cohesion on the perceived efficacy, expectations of success and performance of basketball teams
- Intervention Programme Based on Self-Determination Theory to Promote Extracurricular Physical Activity through Physical Education in Primary School: A Study Protocol
- Introducción
- Introducción
- Investigación deportiva: análisis de la ventaja de jugar en casa en el fútbol profesional español
- Is Perceived Athlete Leadership Quality Related to Inside Sacrifice and Perceived Performance in Team Sports? The Mediating Role of Team Identification
- Is coaches’ perceived team performance associated with their intentions to persist in coaching? The mediating role of coaches’ psychological needs and motivation
- Is collective and individual sacrifice important to get a resilient team?
- KIDMED 2.0, An update of the KIDMED questionnaire: Evaluation of the psychometric properties in youth
- La desmotivación y las necesidades psicológicas básicas y su relación con la continuidad en la práctica deportiva en una muestra de futbolistas en edad escolar
- La eficiacia colectiva en deportes colectivos
- La modalidad deportiva como factor determinante de la motivación, el compromiso y la deportividad en adolescentes
- Mejora de la amplitud en el juego a través del entrenamiento estructurado
- Methodological intervention with soccer coaches to improve athlete-perceived coaching competency, satisfaction with the coach, enjoyment and intention to persist
- Modificación en las estructuras de las tareas para aumentar la carga física y la carga psicológica en el fútbol
- Motivational antecedents of prosocial and antisocial behaviors in the sport context
- Motivational climate created by other significant actors and antisocial behaviors in youth sport
- Multilevel analysis of evolution of team process and their relation to performance in semi-professional soccer
- Niveles de actividad física en jóvenes escolares: importancia de la regulación motivacional
- Orientaciones de metas y clima motivacionales de los otros significativos en jóvenes de jugadores extremeños de balomano
- Perceived coach interpersonal style and basic psychological needs as antecedents of athlete-perceived coaching competency and satisfaction with the coach: A multi-level analysis
- Perceived coach-created and peer-created motivational climates and their associations with team cohesion and athlete satisfaction: Evidence from a longitudinal study
- Perceived teachers’ behavior and students’ engagement in physical education: the mediating role of basic psychological needs and self-determined motivation
- Percepción de la conducta de los padres en los comportamientos antisociales mostrados por los jóvenes participantes de deportes colectivos
- Perception of Parents´ conducts on antisocial behaviors shown by team sports youth athletes
- Physical education lessons and physical activity intentions within Spanish secondary schools: A self-determination perspective
- Predicción de la cooperación en las clases de educación física: una perspectiva desde la Teoría de la Autodeterminación
- Procesos motivacionales que inciden sobre el rendimiento en bailarines profesionales
- Profiles of parental behavior in sport and its relationship with their children' motivational processes
- Promoción de hábitos saludables desde los centros educativos: Proyecto EUmove
- Promotion d'un mode de vie sains dans les écoles: le project EUmove
- Promotion of healthy lifestyles in schools: EUmove project
- Promozione di sane abitudini nei centri educativi:: progetto EUmove
- Promoção de hábitos saudáveis nas escolas: projeto EUmove
- Reciprocal relationships between teamwork execution, emergent states, and perceived team performance: a longitudinal study
- Relación de los componentes multidimnsionales de la cohesión con el rendimiento en equipos de baloncesto
- Relación entre la actividad física, el estado de salud percibido y los hábitos de vida en escolares de la Región de Extremadura
- Relación entre la cohesión de equipo, la eficacia percibida y el rendimiento en equipos de fútbol
- Relación entre los motivos de práctica y los comportamientos de deportividad en jóvenes jugadores de balonmano
- Relationship between Intra-Group Conflicts and Performance in Collective Sports: Mediator Effect of Collective Efficacy
- Relationship between motivational climate created by coach regarding self-determined motivation and the involvement through the practice
- Relationships between self-determination theory regarding dispositional flow in dancers
- Relationships between Physical Activity Levels, Self-Identity, Body Dissatisfaction and Motivation among Spanish High School Students
- Relevancia de los climas motivacionales de los otros significativos sobre los comportamientos deportivos en jóvenes deportistas
- Role Ambiguity: Translation to Spanish and Analysis of Scale Structure
- Role ambiguity, role conflict, team conflict, cohesion and collective efficacy in sport teams: A multilevel analysis
- Role conflict and team conflict as debilitators of collective efficacy
- SPANISH VALIDATION OF THE ROLE COMMITMENT IN SPORT SURVEY
- See the forest by looking at the trees: Physical education teachers’ interpersonal style profiles and students’ engagement
- Self-determination in teaching formative basketball players and its influence on respect to rules and opponents
- Spanish validation of the effective communication scale in soccer
- Study of the motivational climate and team cohesion as antecedents of sport commitment in young football players
- TEACHER SUPPORT/CONTROL OF SOCIAL RELATIONSHIPS, CLASS COHESION, AND POSITIVE/NEGATIVE CONSEQUENCES IN PHYSICAL EDUCATION
- Teacher leadership and students’ psychological needs: A multilevel approach
- Teachers’ Verbal and Nonverbal Communication, Students’ Psychological Needs, and Positive and Negative Outcomes in Physical Education
- Teaching Methodology Instruments in Physical Education: A Systematic Review
- Teaching-learning methodologies and its relation with students’ motivation and engagement in physical education lessons
- Team building intervention program and its relationship with group processes in young athletes
- Team performance and collective efficacy in the dynamic psychology of competitive team: A Bayesian network analysis
- Teamwork Execution and Team Resilience: A Multistudy Examination of Reciprocal and Longitudinal Relationships
- Teoría de la autodeterminación y comportamientos prosociales en jóvenes jugadores de fútbol
- The Role of Athlete Leadership Quality in the Characteristics of Team Resilience in Elite Soccer Teams: A Cross-Sectional and Longitudinal Mediation of Team Identification
- The importance of body satisfaction to physical self-concept and body mass index in Spanish adolescents
- The importance of parents' behavior in their children's enjoyment and amotivation in sports
- The relationship among cohesion, transactive memory systems, and collective efficacy in professional soccer teams: A multilevel structural equation analysis
- The relationship among intra-group communication, transactive memory systems, collective efficacy and team performance: A structural equation model analysis with Elite Footballers
- Thwarting of need frustration, motivation and burnout in coaches: Incidence of teaching
- Understanding physical activity intentions in physical education context: A multi-level analysis from the self-determination theory
- Validación al castellano de la escala sobre competencia del entrenador
- Validation into Spanish of the athletes' perceptions of coaching competency scale
- Validation of the Teaching Interpersonal Style Questionnaire in Physical Education
- Validation of the motivation in physical education questionnaire in primary education (CMEF-EP)
- Validation of the positive behaviors questionnaire in educative dance
- What Kind of Interpersonal Need-Supportive or Need-Thwarting Teaching Style Is More Associated With Positive Consequences in Physical Education?
- ¿Apoyan los entrenadores la motivación de sus deportistas?: Diferencias en la percepción del comportamiento
- ¿Es compatible el deporte en edad escolar con otros roles sociales?: Un estudio a través de la Teoría de la Autodeterminación
- ¿La cohesión por sí sola favorece el rendimiento de un equipo? Análisis del papel mediador del conocimiento compartido entre los jugadores del equipo
- ¿Puede el Modelo de Educación Deportiva favorecer la igualdad de género, los procesos motivacionales y la implicación del alumnado en Educación Física?
- ou:perteneceAGrupoInvestigacion
- ou:imparteDocenciaEnArea
- ou:adscritoADepartamento
- ou:adscritoACentro