https://opendata.unex.es/recurso/educacion/universidad/personal/ad137f34f6120e8a091b212111bb8563-maria-isabel-sanchez-hernandez
Relations
- teach:teacherOf
- ou:tienePublicacion
- A Case Study of a Socially Responsible Entrepreneurship: The Local Action Group POEDA
- A Case Study of a Socially Responsible Entrepreneurship: The Local Action Group POEDA
- A bibliometric and thematic analysis of the reputation-performance relationship within the triple bottom line framework
- Adaptive Gamification in Higher Education: Tailoring Game Elements to Player Profiles and Gender Differences
- An empirical approach to analyse the reputation-performance linkage in agrifood cooperatives
- An empirical approach to sustainable entreprenurial culture in public education
- An international perspective of the business incubators' perception about business model canvas for startups
- Analysis of the Emotional Exhaustion Derived From Techno-Stress in the Next Generation of Qualified Employees
- Análisis de la incidencia de la responsabilidad social empresarial en el éxito competitivo de las microempresas y el papel de la innovación
- Análisis del comercio exterior extremeño
- Análisis del grado de divulgación de información sobre responsabilidad social en las webs de los principales municipios extremeños
- Approaching corporate volunteering in Spain
- Aproximación a la cultura emprendedora en Extremadura: estudio sobre los programas de Cultura Emprendedora de la Junta de Extremadura, curso 2017-2018
- Assesing the one-for-one business model: An empirical market research for sustainable entrepreneurship
- Assessing the Influence of Social Responsibility on Reputation: An Empirical Case-Study in Agricultural Cooperatives in Spain
- Becoming a Developed and Sustainable Destination: La Siberia Biosphere Reserve in Spain
- Biosphere Reserves in Spain: A Holistic Commitment to Environmental and Cultural Heritage Within the 2030 Agenda
- Bridging the Education–Employment Gap in Europe: An AI-Driven Approach to Skill Matching
- CSR information, environmental awareness and CSR diffusion in SMEs of Angola
- Clusters as entrepreneurial ecosystems for corporate social responsibility in SMEs
- Competencias transversales en el EEES: la opinión del estudiante sobre la importancia y el dominio de una lengua extranjera
- Competitive success in responsible regional ecosystems: An empirical approach in Spain focused on the firms' relationship with stakeholders
- Compromiso laboral y estrés en los empleados de Bancos y Cajas
- Connecting leaders and employees' affective commitment: a multilevel analysis
- Conociendo el marketing mix de los servicios deportivos
- Consideraciones ecológicas en el marketing de ciudades: análisis del caso Madrid 2012 ciudad olímpica.
- Cooperatives and sustainable development: A multilevel approach based on intangible assets
- Corporate Social Responsibility as a Strategic Opportunity for Small Firms during Economic Crises
- Corporate donation behavior during the covid-19 pandemic. A case-study approach in the multinational inditex
- Crónica del V Taller de Doctorandos en Ética Empresarial, RSE y Sostenibilidad
- Current trends in economy, sustainable development, and energy: a circular economy view.
- Current trends in economy, sustainable development, and energy: a circular economy view
- Design of a model for measuring the reputation of olive oil cooperatives
- Diagnóstico del voluntariado corporativo en la empresa española
- Diversificación en la comercialización del turismo en espacios rurales y naturales: el outdoor training
- Divulgación de la Responsabilidad Social Corporativa Interna
- Dual Commitment to Leader and Organization: Alternative Models Based on the Employees’ Emotional Awareness
- Ecossistema empreendedor no turismo em espaço rural: casos de Portugal, Brasil e Espanha
- Editorial: Managing and mitigating suffering at work
- Efficiency in public health through the promotion of diabetes day hospitals: A regional proposal
- El marketing interno en la gestión del conocimiento
- El papel de la responsabilidad social de la administración pública (RSA) en el fomento de la democracia
- El papel de las cooperativas en el desarrollo sostenible
- El papel del Tercer Sector ante la Responsabilidad Social Empresarial: un análisis cualitativo de la realidad extremeña
- El tránsito hacia la economía verde y la Responsabilidad Social en Extremadura
- Employees’ emotional awareness as an antecedent of organizational commitment—The mediating role of affective commitment to the leader
- Employer branding campaigns in COVID-19 times
- Encountering Suffering at Work in Health Religious Organizations: A Partial Least Squares Path Modeling Case-Study
- Entrepreneurship in the Fourth Sector: entrepreneurial Ecosystems and Sustainable Business Models
- Es la hora del marketing interno
- Experiencia docente virtual en la primera edición del Máster en Gestión de la Responsabilidad Social Corporativa
- Explorando la relación entre la reputación corporativa y el employer branding
- Exploring Responsible Research and Innovation in reputable agri-food cooperatives and the link to international orientation. An exploratory empirical case study in Spain
- Extremadura Avante, S.L.U. Primera empresa pública certificada como socialmente responsable de la Región de Extremadura (España)
- Formando ciudadanos comprometidos. Fomento de la responsabilidad social en los universitarios
- Framing the fourth sector – dystopia or future contours?
- From Engagement to Achievement: How Gamification Impacts Academic Success in Higher Education
- Grado de divulgación de la información social en los establecimientos de turismo rural en la Península Ibérica
- Hotel manager perceptions about corporate compliance in the tourism industry: an empirical regional case study in Spain
- Impact analysis of managerial social responsibility in competitive success of microenterprises and the role of innovation
- In favour of regional diabetes day hospitals
- Influencia de la edad, la frecuencia y el tiempo de práctica en la satisfacción de la gimnasia de mantenimiento en mujeres adultas de zonas rurales
- Information on corporate social responsibility and SME's environmental responsiveness: A regional study
- Innovación en el Espacio Europeo de Educación Superior (EEES): la Docencia en Inglés. Un Caso de Estudio en la Universidad de Extremadura
- Innovation and happiness management enhancing transcendence at work in the banking sector in Spain
- Innovation in higher education: The experience of socially responsible universities
- Innovation through corporate social responsibility: Insights from Spain and Poland
- Innovation through corporate social responsibility: Insights from Spain and Poland
- Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times
- Integración cooperativa agroalimentaria. Análisis en Extremadura frente a los retos del Plan de Acción de la UE para la Economía Social
- Intellectual capital as a predictor of cooperative prominence through human capital in the Spanish agrifood industry
- Internal corporate social responsibility for sustainability
- Internal marketing for engaging employees on the corporate responsibility journey
- International orientation: An antecedent-consequence model in Spanish agri-food cooperatives which are aware of the circular economy
- Introduction
- Introduction
- Introduction
- Introduction
- Introduction
- Investigación de mercados internacionales
- Investigación e innovación responsable (IIR) a través de la tecnología: implicaciones para la orientación al mercado internacional en las cooperativas agroalimentarias
- Is biodiversity a relevant attribute for assessing natural parks? Evidence from Cornalvo natural park in Spain
- La administración local y su implicación en la creación de una cultura socialmente responsable
- La ecología como factor emergente de ventaja competitiva en las ciudades
- La evaluación en la formación por competencias. Puntos fuertes y débiles
- La gestión de recursos humanos en el centro de la responsabilidad social de las organizaciones: resultados de investigación
- La importancia del marketing interno en la gestión de organizaciones no lucrativas
- La inclusión de competencias transversales de responsabilidad social corporativa en el curriculum de la diplomatura en ciencias empresariales de la UEX
- La interactividad del cambio hacia la competitividad. Una necesidad de futuro
- La orientación internacional de las cooperativas agroalimentarias más reputadas en España en el contexto de la economía circular
- La percepción en las aulas universitarias de la inclusión de una lengua extranjera como experiencia de innovación didáctica
- La responsabilidad social empresarial en Extremadura
- La responsabilidad social corporativa: factor productivo generador de ventajas competitivas
- La revelación social a partir de la guía GRI de la economía social: una herramienta para mejorar las relaciones socio-cooperativa
- La ética en la publicidad: una referencia al caso de España
- Linking internal market orientation and new service performance
- Local Public Administration in the Process of Implementing Sustainable Development Goals
- Local government and its involvement in creating a socially responsible culture: Information disclosed in the autonomous community of extremadura
- Los espacios de Co–working como modelo de innovación social: el caso de la Nave Nodriza Co–working
- Los movimientos ecologistas y su papel en los enfoques medioambientales de las empresas
- Management Letters / Cuadernos de Gestió
- Marketing interno para innovar en servicios
- Marketing interno: ¿antecedente y/o consecuencia de la responsabilidad social corporativa?
- Measuring Corporate Social Responsibility for competitive success at a regional level
- Modelización estructural de la orientación a la responsabiliad social en las sociedades cooperativas y su impacto en los resultados
- Modelling municipal Social Responsibility: A pilot study in the Region of Extremadura (Spain)
- Modelos de negocio One for One:: Responsabilidad Social de la Empresa y Ética del consumidor
- Organizational innovation beyond technology: The internal market orientation
- Orientation towards social responsibility of North-West African firms
- Overwhelmed by technostress? Sensitive archetypes and effects in times of forced digitalization
- Paradojas del análisis conceptual de la Responsabilidad Social Empresarial
- Potencialidad del Campus Virtual en la enseñanza universitaria
- Preface
- Preface
- Programas de voluntariado corporativo, beneficios organizacionales y mediaciçon de su impacto
- Redefining rural entrepreneurship: The impact of business ecosystems on the success of rural businesses in Extremadura, Spain
- Regional Public Policy Fostering Entrepreneurship Through the Educational System: Evidence from the Autonomous Community of Extremadura in Spain
- Responsabilidad Social de la Administración Pública Local: una aproximación cualitativa en una muestra de municipios extremeños
- Responsabilidad social corporativa en España y Portugal
- Responsabilidad social y enseñanza superior: Claves para su desarrollo
- Responsabilidad social y competitividad en las organizaciones del sector del automóvil: un enfoque de recursos humanos
- Responsabilidad social en la administración local: un estudio aplicado a los municipios extremeños desde la doble perspectiva interna y externa
- Responsabilidad social corporativa interna: delimitación conceptual e información
- Responsible job design based on the internal social responsibility of local governments
- Resultados de la aplicación de un instrumento de autoevaluación de competencias genéricas sistémicas
- Social Innovation and Entrepreneurship in the Fourth Sector
- Social Innovation and Entrepreneurship in the Fourth Sector
- Social Innovation and Entrepreneurship in the Fourth Sector: Sustainable Best-Practices from Across the World
- Social Innovation: Insights in the Fourth Sector in Portugal
- Social Innovation: Insights in the Fourth Sector in Portugal
- Social disclosure based on the GRI guidelines for the social economy: a tool for improving member-cooperative relations
- Social responsibility as driver of competitiveness in SMEs
- Strategic aspects in sustainability reporting in oil & gas industry: The comparative case-study of Brazilian Petrobras and Spanish Repsol
- Strengthening Resilience: Social Responsibility and Citizen Participation in Local Governance
- Structural analysis of the strategic orientation to environmental protection in SMEs
- Students’ perceptions among foreign languages in the EHEA
- Sustainability disclosure imbalances. A qualitative case-study analysis
- Sustainable entrepreneurial culture programs promoting social responsibility: A European regional experience
- Sustainable entrepreneurship and new business models: a market research in Colombia
- THE AGRI-FOOD COOPERATIVE INTEGRATION. ANALYSIS IN EXTREMADURA FACING THE CHALLENGES OF THE EU ACTION PLAN FOR THE SOCIAL ECONOMY
- Tendencias del comercio exterior: el caso de Extremadura
- Testing social and environmental disclosure-reputation relationship: a longitudinal two-way analysis
- The Challenge of Greening Religious Schools by Improving the Environmental Competencies of Teachers
- The Convergence of the Fourth Sector and Generation Z’s Biospheric Values: A Regional Empirical Case Study in Spain
- The EntreComp Framework in Practice: A Case Study Linking Employability, Entrepreneurship, and Regional Development
- The Escape Room in the Human Capital Management:An application in Personnel Selection
- The Fourth Sector and the 2030 Strategy on Green and Circular Economy in the Region of Extremadura
- The Fourth Sector and the 2030 Strategy on Green and Circular Economy in the Region of Extremadura
- The Fourth Sector: The Future of Business, for a Better Future
- The Fourth Sector: The Future of Business, for a Better Future
- The Negative Effect of Job Insecurity in the Virtuous Cycle Between Trust in the Organization, Subjective Well-Being, and Task Performance in the Current Volatility, Uncertainty, Complexity, and Ambiguity Context
- The challenge to foster foreign students' experiences for sustainable higher educational institutions
- The effect of the internal side of social responsibility on firm competitive success in the business services industry
- Theoretical and methodological framework for the qualitative validation of an explanatory model of social responsibility in cooperatives societies
- Theoretical and methodologial framework for the qualitative validation of an explanatory model of social responsibility in cooperative societies
- Una experiencia piloto en primero de ciencias empresariales en la facultad de ciencias económicas y empresariales de la Universidad de Extremadura
- University social responsibility: a student base analysis in Brazil
- Users’ perceptions of local public water and waste services: A case study for sustainable development
- VI taller de doctorandos en ética empresarial, RSE y sostenibilidad
- Validation of a measurement scale for the relationship between the orientation to corporate social responsibility and other business strategic variables
- Valorización del emprendimiento en tiempos de pandemia: La visión del alumnado en la Comunidad Autónoma de Extremadura (España)
- Venta interna de las acciones responsables en las organizaciones: marketing interno de la responsabilidad social
- Water management reporting in the agro-food sector in South Africa
- Well-Being Lessons for Improving Charities’ Online Recruitment
- Work-life balance in great companies and pending issues for engaging new generations at work
- ¿Dónde empieza y dónde acaba la responsabilidad social de las administraciones públicas? El caso de la listeriosis
- ¿Formas parte de la Generacion IN?
- ou:adscritoACentro
- ou:perteneceAGrupoInvestigacion
- ou:imparteDocenciaEnArea
- ou:adscritoADepartamento