Literals
- vivo:scopusId
- 57188536982
- ou:categoriaPDI
- A0504-PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
- aiiso:code
- eaea14c71afd28089dbd5d709ede9353
- ou:dedicacionPDI
- TIEMPO COMPLETO
- ou:dialnetId
- 336342
- foaf:firstName
- ANA MARÍA
- ou:indiceHscopus
- 5
- foaf:lastName
- PIQUER PÍRIZ
- foaf:name
- ANA MARÍA PIQUER PÍRIZ
- vivo:orcidId
- 0000000180668171
- ou:orcidURL
Typed Literals
- ou:esDoctor
- True (xsd:boolean)
- ou:personalActual
- True (xsd:boolean)
Relations
- teach:teacherOf
- APRENDIZAJE INTEGRADO DE CONTENIDOS Y LENGUAS EXTRANJERAS
- INGLÉS ESPECÍFICO PARA DISCIPLINAS NO LINGÜÍSTICAS
- LENGUAJE E INTERACIÓN EN EL AULA BILINGÜE (INGLÉS)
- APRENDIZAJE INTEGRADO DE CONTENIDOS Y LENGUAS EXTRANJERAS
- APRENDIZAJE INTEGRADO DE CONTENIDOS Y LENGUAS EXTRANJERAS
- APRENDIZAJE INTEGRADO DE CONTENIDOS Y LENGUAS EXTRANJERAS
- APRENDIZAJE INTEGRADO DE CONTENIDOS Y LENGUAS EXTRANJERAS
- APRENDIZAJE INTEGRADO DE CONTENIDOS Y LENGUAS EXTRANJERAS
- INGLÉS ESPECÍFICO PARA DISCIPLINAS NO LINGÜÍSTICAS
- INGLÉS ESPECÍFICO PARA DISCIPLINAS NO LINGÜÍSTICAS
- INGLÉS ESPECÍFICO PARA DISCIPLINAS NO LINGÜÍSTICAS
- INGLÉS ESPECÍFICO PARA DISCIPLINAS NO LINGÜÍSTICAS
- INGLÉS ESPECÍFICO PARA DISCIPLINAS NO LINGÜÍSTICAS
- LENGUAJE E INTERACIÓN EN EL AULA BILINGÜE (INGLÉS)
- LENGUAJE E INTERACIÓN EN EL AULA BILINGÜE (INGLÉS)
- LENGUAJE E INTERACIÓN EN EL AULA BILINGÜE (INGLÉS)
- LENGUAJE E INTERACIÓN EN EL AULA BILINGÜE (INGLÉS)
- LENGUAJE E INTERACIÓN EN EL AULA BILINGÜE (INGLÉS)
- PRACTICUM II- MENCIÓN LENGUA EXTRANJERA: INGLÉS
- PRACTICUM II- MENCIÓN LENGUA EXTRANJERA: INGLÉS
- PRÁCTICAS EN CENTROS BILINGÜES (INGLÉS)
- PRÁCTICAS EN CENTROS BILINGÜES (INGLÉS)
- PRÁCTICAS EN CENTROS BILINGÜES (INGLÉS)
- PRÁCTICAS EN CENTROS BILINGÜES (INGLÉS)
- PRÁCTICAS EN CENTROS BILINGÜES (INGLÉS)
- ou:tienePublicacion
- Applying cognitive linguistics identifying some current research foci (figurative language in use, constructions and typology)
- CLIL Teacher Training in Extremadura: A Needs Analysis Perspective
- Can people be cold and warm? Developing understanding of figurative meanings of temperature terms in early EFL
- Content and Language Integrated Learning (CLIL) and Project-Based Learning (PBL) in Pre-primary Education: A European Perspective
- Different strategies in the understanding of figurative meanings in early Efl
- Does pictorial elucidation foster recollection of idioms?
- E-learning in English Medium Instruction (EMI): Academic language for university students
- Experiencia de implantación de un plan de acogida y tutoría de la titulación de educación especial en la universidad de Extremadura
- Figurative language in EFL course materials
- Figurative language in EFL course materials
- Foreword: Metaphor in education – a multilingual perspective
- Interdisciplinary collaborative approaches in Higher Education: Open Educational Resources for Subject and Language Lecturers
- La extensión semántica: algunas observaciones en torno a un estudio preliminar del aprendizaje del inglés en segundo de primaria
- La lingüística cognitiva y sus aplicaciones a la enseñanza de lenguas extranjeras
- La lingüística cognitiva y sus aplicaciones a la Enseñanza de Lenguas Extranjeras
- Lecturers' training needs in emi programmes: Beyond language competence
- Measuring the productive vocabulary of secondary school CLIL students: Is Lex30 a valid test for low-level school learners?
- Motivated word meanings and vocabulary learning: The polysemy of hand in the english for young learners classroom
- Notes on current research into metaphor and its applications to TEFL
- Notes on metaphorical schemata and the search for equivalence in translating English and Spanish
- PROMOTION OF AUTONOMY AND SELF-REGULATION IN HIGHER EDUCATION STUDENTS-CONSTRUCTION OF A TEACHING AND LEARNING MODULE INSERT IN THE PROJECT “INTERDISCIPLINARY COLLABORATIVE APPROACHES TO LEARNING AND TEACHING
- Personification and relationships in English as a Medium of Instruction business discourse: Crossing paths in metaphorical constructions
- Primary school learners' understanding of some figurative extensions of 'hand': insights for TEFL
- Se ayuda con la mano, la boca es para hablar y la cabeza para pensar: razonamiento figurado y adquisición de vocabulario
- The development of receptive vocabulary in CLIL vs EFL: Is the learning context the main variable?
- The understanding of non-figurative language in the EFL classroom
- The wall is full pictures: Observations on the importance of consolidating prototypical meanings at early stages of EFL
- Urban vs. rural CLIL: an analysis of input-related variables, motivation and language attainment
- icluex Integración de contenidos y lengua extranjera en la Universidad de Extremadura: guía sobre recursos para el desarrollo de destrezas académicas en la enseñanza-aprendizaje a través del inglés
- ou:perteneceAGrupoInvestigacion
- ou:adscritoADepartamento
- ou:imparteDocenciaEnArea
- ou:adscritoACentro
Inverse Relations
- Has related: ou:autorTesis
- Has related: dcterms:creator
- Has related:
ou:directorTesis
- El Potencial Del Enfoque Aicle Para El Profesorado De Educación Superior En Portugal: Un Análisis De Necesidades Lingüísticas En El Instituto Politécnico De Portalegre
- Estrategias De Aprendizaje Y Conocimiento Léxico: Un Estudio Sobre El Alumnado De Educación Secundaria En Programas De Aprendizaje Integrado De Contenidos Y Lengua Extranjera
Inverse Blank Nodes
- Has related: org:member
Blank Nodes
- org:hasMembership
- swrcfe:assignedTo
- [Anonymous resource (nodeID://b8071065) ]
- [Anonymous resource (nodeID://b8071067) ]
- [Anonymous resource (nodeID://b8071068) ]
- [Anonymous resource (nodeID://b8071066) ]
- [Anonymous resource (nodeID://b8071069) ]
- [Anonymous resource (nodeID://b8071063) ]
- [Anonymous resource (nodeID://b8071062) ]
- [Anonymous resource (nodeID://b8071064) ]
Recognized prefixes
- aiiso (http://purl.org/vocab/aiiso/schema#)
- dcterms (http://purl.org/dc/terms/)
- foaf (http://xmlns.com/foaf/0.1/)
- org (https://www.w3.org/ns/org#)
- ou (http://opendata.unex.es/def/ontouniversidad#)
- swrcfe (http://www.morelab.deusto.es/ontologies/swrcfe#)
- teach (http://linkedscience.org/teach/ns#)
- vivo (http://vivoweb.org/ontology/core#)