Literals
- ou:indiceHscopus
- 8
- ou:categoriaPDI
- A0504-PROFESOR/A TITULAR DE UNIVERSIDAD
- aiiso:code
- 39b52b45b88a456108cfbe1c7052dc95
- ou:dedicacionPDI
- TIEMPO COMPLETO
- ou:dialnetId
- 256415
- foaf:firstName
- JUAN DE DIOS
- foaf:lastName
- MARTÍNEZ AGUDO
- foaf:name
- JUAN DE DIOS MARTÍNEZ AGUDO
- ou:openalexId
- A2610545748
- vivo:orcidId
- 0000000208655808
- ou:orcidURL
- vivo:scopusId
- 56244781700
Typed Literals
- ou:esDoctor
- True (xsd:boolean)
- ou:personalActual
- True (xsd:boolean)
Relations
- teach:teacherOf
- ou:tienePublicacion
- Activities and resources for bilingual classrooms
- Adaptation challenges in learning to teach EFL in a VUCA world
- An investigation into Spanish EFL learners' anxiety
- Analysing spanish learners' beliefs about EFL learning
- Anxiety-inducing activities in the EFL classroom
- Aprender a enseñar una lengua extranjera
- Aprendizaje de una lengua extranjera: incidencia de los procesos atencionales y motivacionales
- Bilingual education under debate: Practice, research and teacher education
- Bilingual speech comprehension and production
- CLIL realities through the lens of English and content teachers
- Creencias relativas al aprendizaje de una lengua extranjera
- Diferencias individuales en el aprendizaje de una segunda lengua: personalidad y motivación
- Dificultades psicolingüísticas que plantea la interpretación del léxico especializado
- Do CLIL programmes help to balance out gender differences in content and language achievement?
- El aprendizaje de una segunda lengua, una experiencia emocional
- El prácticum en crisis. Cuando no es esto lo que queremos o hemos de admitir que la cosa no funciona
- El valor de la interacción comunicativa en el aula de lengua extranjera
- El valor de la lectura como instrumento de aprendizaje
- El valor integrador del prácticum: una reflexión sobre la acción
- Emotional Subjectivity in Second Language Teaching
- Emotionality in TESOL and Teacher Education
- Emotions in learning to teach EFL in the practicum setting: Facing the emotional dilemmas and challenges associated with professional practice
- Emotions in second language teaching: Theory, research and teacher education
- English as a foreign language teacher education: current perspectives and challenges
- Enseñanza reflexiva en el aula de lengua extranjera
- Entre bambalinas: Estampas teatrales. Un recorrido por la vida social y cultural del Badajoz del siglo XIX
- Error correction in L2 teaching and learning
- Errors in the second language classroom: Corrective feedback
- Estimulación de la creatividad liguística y la espontaneidad comunicativa durante el proceso de enseñanza-aprendizaje de una lengua extranjera
- Estudio teórico-práctico del procesamiento de la información
- Exploración de las creencias de los profesores en formación sobre la enseñanza del inglés como Lengua Extranjera
- Formación de valores ante la diversidad y lingüística y cultural
- Hacia una enseñanza de lenguas extranjeras basada en el desarrollo de la interacción comunicativa
- Hacia una enseñanza de Lenguas Extranjeras basada en el desarrollo de tareas comunicativas
- How do Spanish EFL learners perceive grammar instruction and corrective feedback?
- Identity and autonomy development in learning to teach EFL
- Incidencias psicoafectivas derivadas de las presiones comunicativas en el aula de lengua
- Introduction
- Introduction and overview
- Investigating Spanish student teachers´ beliefs about the good EFL teacher
- La activación y mantenimiento de la motivación durante el proceso de enseñanza-aprendizaje de una lengua extranjera
- La adaptación de la enseñanza ante la diversidad
- La economía lingüística derivada de la formación periodística
- La enseñanza de una lengua extranjera: necesidades y exigencias en los procesos formativos
- La frecuencia en el empleo de estrategias de aprendizaje de una lengua extranjera
- La lectura en voz alta
- La personalidad del profesor y su impacto emocional en la enseñanza-aprendizaje de una segunda lengua.
- La psicolingüística y el aprendizaje de lenguas
- La tradición oral y la literatura infantil: el patrimonio peninsular común como línea de investigación
- Lingüística de la comunicación y enseñanza de lenguas
- Lingüística de la comunicación y enseñanza de lenguas
- Lingüística y didáctica de la lengua: Internet como punto de encuentro
- Native and Non-Native Teachers in English Language Classrooms
- Non-native teachers’ code-switching in L2 classroom discourse
- Observaciones psicolingüísticas relativas a la manifestación de la transferencia en la producción comunicativa
- Oral communication in the efl classroom
- Perfil profesional idóneo del profesor de lengua extranjera: creencias del profesorado en formación
- Perspectiva sociológica sobre los trastornos del lenguaje y la comunicación: consideraciones didácticas
- Planeamiento teórico del proceso de transferencia lingüistica
- Preferencias de aprendizaje lingüistico: ¿cómo se aprende mejor una lengua extranjera?
- Procesamiento cognitivo del componente léxico-semántico
- Procesos de comprensión e interpretación lectora: relevancia del marco contextual
- Psycholinguistic difficulties for the acquisition of Nursing terminology in English
- Psychological and emotional impact of COVID-19 on TESOL: learning to teach EFL in a VUCA environment
- Quality in TESOL and Teacher Education
- Reflexiones psicolingüísticas sobre la inferencia léxica
- Retrasos en la adquisición y desarrollo del lenguaje: estudio de casos
- Teaching language for communication
- Tendencias en los estilos de aprendizaje de una lengua extranjera
- The Effects of CLIL on Subject Matter Learning: The Case of Science in Primary and Secondary Education
- The emotions involved in the integration of ICT into L2 teaching: Emotional challenges faced by L2 teachers and implications for teacher education
- The impact of CLIL on English language competence in a monolingual context: a longitudinal perspective
- The power of subjectivity in CLIL assessment: evidence of cognitive/emotional dissonance
- The reality of communicative strategies
- To what extent can CLIL learners’ oral competence outcomes be explained by contextual differences? Updated empirical evidence from Spain
- To what extent do affective variables correlate with content learning achievement in CLIL programmes?
- To what extent does parental educational background affect CLIL learners’ content subject learning? Evidence from research in Spain
- Transferencia lingüística en el aprendizaje de una lengua extranjera
- Trastornos de la fluidez verbal: estudio de casos
- Trastornos del habla: estudio de casos
- Tratamiento del error lingüístico
- Uso comunicativo de las lenguas extranjeras
- What EFL student teachers think about their professional preparation: Evaluation of an english language teacher education programme in Spain
- What EFL student teachers think about their professional preparation
- What Type of Feedback do Student Teachers Expect from their School Mentors during Practicum Experience? The Case of Spanish EFL Student Teachers
- What is revealed through errors?: Sources or causes of errors
- What key stakeholders think about CLIL programmes: Commonalities and differences of perspective
- What type of feedback do student teachers expect from their school mentors during practicum experience? The case of Spanish EFL student teachers
- Which instructional programme (EFL or CLIL)results in better oral communicative competence? Updated empirical evidence from a monolingual context
- ¿Aprender sólo gramática o aprender a comunicarse en una lengua extranjera?
- ou:imparteDocenciaEnArea
- ou:adscritoACentro
- ou:perteneceAGrupoInvestigacion
- ou:adscritoADepartamento
Blank Nodes
- swrcfe:assignedTo
- org:hasMembership
- [Anonymous resource
(nodeID://b4129221)
(ou:PDI)]
- [Anonymous resource
(nodeID://b4129212)
(ou:PDI)]
- [Anonymous resource
(nodeID://b4129209)
(ou:PDI)]
- [Anonymous resource
(nodeID://b4129218)
(ou:PDI)]
- [Anonymous resource
(nodeID://b4129215)
(ou:PDI)]
- [Anonymous resource
(nodeID://b4129203)
(ou:PDI)]
- [Anonymous resource
(nodeID://b4129206)
(ou:PDI)]
- [Anonymous resource
(nodeID://b4129221)
